Tette sprekke i kjøleboks

Ole Seglem

Norbrygg-medlem
Ser til min store forundring at jeg har en sprekke innvendig i kjøleboksen. Jeg aner ikke hvordan jeg har greid det, men den er nå der. Ca 2 mm bred og 4 mm lang. Jeg bruker denne til å meske i.

Noen som har et tips til hva jeg kan bruke for å tette det?
 
Det er ikkje så lett å finne noke som limer godt nok på plasten i desse boxene. Hadde samme problemet her og forsøkte med både lim og silikon. Vart berre tett ein liten stund..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Prøv epoxy fra Biltema,den er 2 komponent. Husk å pusse litt rundt der du vil tette. Gjøres dette riktigt så sitte det som hans i grete.....
 
Joda,det kan nok være riktigt det. For mitt vedkommende så hadde ikke jeg brydd meg om det skulle vært noe nanoskopisk gift der,men lykke til med en annen løsning. Du kan jo høre med noen som driver med plastsveising av bilfanger eller bare kjøpe en ny.
 
Send en mail til tec7.no og hør om relekta. Den er godkjent til for "a short period of time". Hva det vil si og ved hvilken temperatur aner jeg ikke.
 
Fikk svar, og de hadde ikke noe produkt som festet til PP og PE plast. Ser ut som det kan bli vanskelig å reparere slik plast på en god måte.
 
Fikk svar, og de hadde ikke noe produkt som festet til PP og PE plast. Ser ut som det kan bli vanskelig å reparere slik plast på en god måte.
hva medd epoxy i matvare kvalitet? Har ikke selv, men lest at det finnes
 
Hva med å smelte plastikken rundt med f.eks en loddebolt? Da vil vel den flytende plastikken fylle hullet

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp