Har kjele på 36l fra bryggselv. Tåler fint å bli løftet full av vørter. Setter den på benken eller gulvet (med gryteundeglag under...) løfter posen og smetter inn en bakerist. Lar det renne fra seg, løfter over i et gjæringskar og heller på skyllevann. Bruker fryseklips fra IKEA på posen for at malten ikke skal stikke av, rører rundt et par ganger. Ligger der mens vørtern kokes opp og heller tilbake i gryten når det begynner å nærme seg kok. Setter jeg kun ett brygg koker jeg opp 2nd running i en separat gryte.
Null søl og kjelene brukt går i oppvasknaskin.
Jeg har dog koketopp med fem soner og den har plass til 36l + 19l + 10l gryter samtidig så har litt å leke med. Vurderer dyppvarmer i tillegg for å få raskere kok. Har egentlig aldri skjønt hvorfor folk gidder å bruke masse tid på skylling og på å få klarest mulig vørter. Alt bunnfeller i gjæringskaret uansett så ser ikke helt den praktiske betydningen. Timelønnen for de siste få prosentene utbytte er usedvanlig dårlig.
Null søl og kjelene brukt går i oppvasknaskin.
Jeg har dog koketopp med fem soner og den har plass til 36l + 19l + 10l gryter samtidig så har litt å leke med. Vurderer dyppvarmer i tillegg for å få raskere kok. Har egentlig aldri skjønt hvorfor folk gidder å bruke masse tid på skylling og på å få klarest mulig vørter. Alt bunnfeller i gjæringskaret uansett så ser ikke helt den praktiske betydningen. Timelønnen for de siste få prosentene utbytte er usedvanlig dårlig.