Tips til vaskepistol?

Espen Breivik

Fylkesstyre
Har ikke permanent bryggerom, men en romslig dusj-nisje jeg vasker utstyret i, og av en eller annen grunn har jeg ikke tenkt på å få til quick-disconnect koblinger på dusjhodet slik at jeg slipper å skru det av hver gang. Fant dette som passet og var i metall:
Dette er også kompatibelt med Gardena-koblinger i plast. Vurderer nå en "vaskepistol" som tåler varmt vann og er litt robust, usikker på om standard Gardena-utstyr egentlig tåler varmt vann (finner lite om det). Her er et eksempel: fra Felleskjøpet
Har sett det finnes mer proft utstyr som antageligvis brukes i større bryggeri, men blir litt voldsomt igjen - spesielt mtp. pris: https://www.esska-no.com/shop/Lavtrykk-vaskpistol-24-bar-100-l-min-rustfritt-stal--455108080800-4220

Er det noen som har tips?
 
Har tidvis brukt denne i enden av slangen til spiralkjøleren for rengjøring, uten at den ser ut til å ha tatt skade. Merk at den ikke har blitt utsatt for de første literne med fryktelig varmt vann, men heller koblet på når vannet er kaldt nok til å handteres uten hansker (rundt 60 degC).

Hvorvidt den faktisk er mer solid, sammenlignet med «standard» gardena vites ikke, men min holder koken på 3. sesong.
 
Til forveksling lik pistolen linket til i første post . . .
Ikke til kr. 4.100,-
men på tilbud til kr. 900,-

IPC FOMA . . . 24 bar 100 liter pr. min

Eller HER til noe over tusenlappen der private kan handle, eller handle direkte fra Foma sitt utsalgssenter i Ski
 
Sist redigert:
Jeg har en hageslange med åpen ende, når jeg kjører varmt vann gjennom den, blir den rimelig myk og bare ved å klemme den sammen får jeg en rimelig konsentrert stråle med bra trykk...

(Men, bør legge til at jeg er beryktet for mine "smedefingere" og håndterer ting mange andre synes er for varme...)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp