Tjeneste for flasking av øl

Kult konsept, hadde vært kult å se dette fungere.

Undersøkelsen gir deg ingen god pekepinn på interessen for tjenesten når du ikke spør etter interessen. Det sier vel ikke deg noe om jeg sier at jeg er villig til å betale 5-7 kr. per flaske hvis jeg ikke kunne tenke meg å gjøre det i det hele tatt. Jeg ville ikke tatt for gitt at alle som svarer på undersøkelsen er interessert i tjenesten.

Staro og erikraude: Godt poeng, må fange opp alle. Skjemaet er nå oppdatert med to alternativer. 0 kr og 0 ganger i året for de som ikke er interessert

Sist redigert:
Men allikevel står spørsmålet om hvor mange ganger pr. år man vil bruke tjenesten... selv om man svarer 'ikke interessert'.

Amarillo: Jeg har tenkt på boksing også, men dette krever en god del ekstra oppstartkostnader

Det gjør det, men du ville fått et mye større marked også, ihvertfall hvis du bor i et område med stor befolkning.

Det er en god del hjemmebryggere som drømmer om å bokse ølet sitt, men blir stoppet av høye kostnader. Jeg tror kanskje at en person med et forholdsvis billig tappeanlegg kan gjøre dette med fortjeneste. Men som sagt, man må bo i et område med en del bryggere hvis det skal lønne seg. Det er som kjent tungvint å sende et gjæringskar med øl...

Sist redigert:
Henger meg på forslaget om boksing.
Det er en tjeneste jeg kunne tenkt meg å betale for flere ganger i året!
Flasking ikke så interessert, har god kontroll selv.

En produksjonslinje for å tappe på boks hadde vært veldig kult. Tenkte i første omgang å undersøke interessen for flasking, og sjekke interessen for bokser etter hvert

Mange som har corneliusfat. Det hadde vært befriende enkelt å kunne ta med seg fat og fått øllet tappet på boks.
Men prisene på utstyr for å bokse er kanskje for høye enda.
Hvor mye hadde det vært greit å betale pr. boks mon tro ?
7-8 kroner kanskje ?

Med seamere på en pris på 6-6500,- nå og bokser med pris på 2-2,5(antakeligvis billigere da disse prisene er for 1000 bokser) så burde det vært mulighet å tjene penger på det.

Tar du da ca 500,- for tapping av 1 fat på bokser så blir det for kunden i underkant på 10,- pr boks i kostnad. Da har en i underkant av 60 bokser med seg hjem.

Men for den som skulle tilbydd det må kunne klare en del tappinger i løpet av en kveld slik at en får betalt ned utstyr fortest mulig og en kunne da sittet igjen med en slump..

På sunnmøre vet jeg allerede noen som har spleiset på en seamer, og i romsdalen er det også noen som vurderer det samme. Så skal en starte med det så må en bare hoppe i det og kjøpe inn utstyr å starte.

For meg hadde flasking vært helt uaktuelt å betale for,da det er noe en kan gjøre på kvelden når ølet er ferdig karbonert på fat..

Med seamere på en pris på 6-6500,- nå og bokser med pris på 2-2,5(antakeligvis billigere da disse prisene er for 1000 bokser) så burde det vært mulighet å tjene penger på det.

Tar du da ca 500,- for tapping av 1 fat på bokser så blir det for kunden i underkant på 10,- pr boks i kostnad. Da har en i underkant av 60 bokser med seg hjem.

Men for den som skulle tilbydd det må kunne klare en del tappinger i løpet av en kveld slik at en får betalt ned utstyr fortest mulig og en kunne da sittet igjen med en slump..

På sunnmøre vet jeg allerede noen som har spleiset på en seamer, og i romsdalen er det også noen som vurderer det samme. Så skal en starte med det så må en bare hoppe i det og kjøpe inn utstyr å starte.

For meg hadde flasking vært helt uaktuelt å betale for,da det er noe en kan gjøre på kvelden når ølet er ferdig karbonert på fat..
Og Sunnmøringer har nok regnet på det...

Tilbake
Topp