Tomt for CO2

Men i svarte da???

2kgs gassflaske gikk tom på et fat??? Kan innventilen på corneliusfatet være lekk? Eller må det brukes fett på pakingene for at disse ventilene skal holde tett mot hurtigkoblingene?

Huff, må få fylt opp med gass fort som fanden her da. Blir vel å reise inn til Noha i Trondheim og få fylt til helga da... svarte f***

Føler meg bra teit nå :(

Alltid smart å bruke noe på O-ringene, men det skal ikke være nødvendig. Jeg bruker white-oil fra petit.

Sjekk pakningen på lokket og sikkerhetsventilen. Når du fyllt opp, kobl opp alt sammen og sprut på en blanding av vann og såpe på steder det kan lekke fra. Der du har lekasje vil det danne seg bobler.

Utrolig kjipt når sånt skjer. Opplevde det samme selv, pga en utett sikkerhetsventil.

Var trykk som bare det på fatet. Men det sto med trykk på etter helga og jeg skulle koble over på nytt fat for å tvangskarbonere da jeg fant ut at CO2 flaska var tom :(

Supertørst skrev:
Var trykk som bare det på fatet. Men det sto med trykk på etter helga og jeg skulle koble over på nytt fat for å tvangskarbonere da jeg fant ut at CO₂ flaska var tom :(

Regner med du veiet flaska når du fikk den også, så du vet at den var full?

Ellers er det jo noen pakninger hist og pist da, f.eks mellom regulator og flaske, mellom kulekoblingen og nippelen om det er av den gjengede typen, samt at det må strammes godt på slangeklemmene.

f.eks slik for den delen som skrus i kulekoblingene: (hurtigkoblingen til fatet)
https://picasaweb.google.com/107561384765867748075/Leskap#5585789458151154594 https://picasaweb.google.com/107561384765867748075/Leskap#5585789473754206706

tømte 10kg flaske på to fat jeg. surt.
var fordi det var noen utette slangeklemmer og en oring på g-koblingen min som var sprengt.
så nå bruker jeg bare 425g sodastream flasker

Det kan være lurt å sette på riktig trykk, og stenge kranen på flaska over natta. Hvis det fremdeles er trykk på fatet neste morgen er mest sannsynlig alle koblinger og pakninger tette :)

Det var trykk på fatet selv om gassen hadde vært avskrudd 3 dager så det er ikke noe galt med fatet. Jeg mistenker hurtigkoblingen da den kjentes litt løsere på innventilen enn på utventilen.

ed: leif

Supertørst skrev:
Det var trykk på fatet selv om gassen hadde vært avskrudd 3 dager så det er ikke noe galt med fatet. Jeg mistenker hurtigkoblingen da den kjentes litt løsere på innventilen enn på utventilen.

Hvis du har skrudd av gassen, så er det vel ett fett åssen hurtigkoblingen var?, og hvis det lekker der, så burde du høre det antar jeg?, hvis du har trøkka den på for dårlig, så lekker det mye og raskt, mens lekker det i pakninger/slangeklemmer etc, så merker du ikkenoe..

neslekkim skrev:
Supertørst skrev:
Var trykk som bare det på fatet. Men det sto med trykk på etter helga og jeg skulle koble over på nytt fat for å tvangskarbonere da jeg fant ut at CO₂ flaska var tom :(

Regner med du veiet flaska når du fikk den også, så du vet at den var full?

Ellers er det jo noen pakninger hist og pist da, f.eks mellom regulator og flaske, mellom kulekoblingen og nippelen om det er av den gjengede typen, samt at det må strammes godt på slangeklemmene.

f.eks slik for den delen som skrus i kulekoblingene: (hurtigkoblingen til fatet)
https://picasaweb.google.com/107561384765867748075/Leskap#5585789458151154594 https://picasaweb.google.com/107561384765867748075/Leskap#5585789473754206706

Det var fullt fat ja :)

Alle koblinger fulgte med fra Candirect og jeg har ikke satt sammen noen foruten å skru fast regulatoren til gassflaska.

Vedlegg

• lutstyr 001.JPG
    lutstyr 001.JPG
    537,7 KB · Sett: 217
  • lutstyr 002.JPG
    lutstyr 002.JPG
    489,8 KB · Sett: 212
neslekkim skrev:
Supertørst skrev:

Hvis du har skrudd av gassen, så er det vel ett fett åssen hurtigkoblingen var?, og hvis det lekker der, så burde du høre det antar jeg?, hvis du har trøkka den på for dårlig, så lekker det mye og raskt, mens lekker det i pakninger/slangeklemmer etc, så merker du ikkenoe..

Jeg sjekka ikke om det var tomt på flasken da jeg skrudde av gassen, det sjekka jeg ikke før jeg skulle koble på nytt fat i dag...

Jøss, her var det masse overganger og greier gitt :)
Hvis det var ferdigmontert så bør det jo være ok.
Men var det pakning mellom regulatoren og flaska?, skal være en sånn rar en der, hos meg var det en flat plastgreie med en rille i, en sånn en:

CO2Washer.gif

neslekkim skrev:
Jøss, her var det masse overganger og greier gitt :)
Hvis det var ferdigmontert så bør det jo være ok.
Men var det pakning mellom regulatoren og flaska?, skal være en sånn rar en der, hos meg var det en flat plastgreie med en rille i, en sånn en:

CO2Washer.gif

Jupp, akkurat en sånn pakning var det. Og tett var det, det er jeg helt sikker på.
Er vel en tilbakeslagsventil der også :)

Opplevde samme greien for et par dager siden.
Jeg fikk også co2 flaske og regulator fra candirekt.
Fyllte opp co2 flaske igjen, sprayet såpe overalt, boblet ikke noen plass.
Jeg har regulator med uttak til to fat, med en liten bryter på hver som lukker uttaket.
Kom tilfeldigvis borti den som ikke var i bruk, og *klikk*, det var visst et lite hakk til der.
Etter det har det vært potte tett, så var altså det uttaket på regulatoren som ikke var i bruk som lakk.

ARGH! men, grådig greit å finne ut av  :bank2:

Har bare regulator med en utgang så det kan ikke være det som er feil hos meg. Det dumme er at jeg må reise så langt for å få fylt opp med CO2 igjen :(

Supertørst skrev:
Har bare regulator med en utgang så det kan ikke være det som er feil hos meg. Det dumme er at jeg må reise så langt for å få fylt opp med CO₂ igjen :(

Unskyld meg, Ørlandet/Trondheim, hva er det i forhold til Bodø/Trondheim :)

Spøk til side, det må flere flasker til når avstanden er stor, og så er det greit å fylle små patroner så blir det ikke så mye å miste ved lekasje.

Fant en som fyller CO2 bare 9km unna meg :) han tok 100 pr kg men jeg betalte bare 150,- for fylling av min 2kgs flaske :)
Nuh blev jeg overordentlig glad må jeg sige  :skitbra:

Oddvar Demmo skrev:
Supertørst skrev:
Har bare regulator med en utgang så det kan ikke være det som er feil hos meg. Det dumme er at jeg må reise så langt for å få fylt opp med CO₂ igjen :(

Unskyld meg, Ørlandet/Trondheim, hva er det i forhold til Bodø/Trondheim :)

Spøk til side, det må flere flasker til når avstanden er stor, og så er det greit å fylle små patroner så blir det ikke så mye å miste ved lekasje.
Fyller de ikke i Bodø lengre?

Tilbake
Topp