• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Tørrhumlet skjeggolje og humleskrubb.

Hei.

Etterhvert som årene har gått med hjemmebrygging, så har skjegget naturligvis vokst.

Siden skjeggolje har en literspris langt over double barrel aged triple hop brett barleywine, tenkte jeg å lage litt selv.

Det finnes jo masse info der ute på webben, så jeg kjøpte inn mange oljer med helsebringende effekt, kokos, hempolje, mandelolje og druekjerneolje. Litt cedertreolje for fresh duft og pleie.

Og siden skjegget naturligvis er forårsaket av hjemmebrygg, var det selvfølgelig helt naturlig å tørrhumle skjeggoljen. Med hel blomst cascade fra bryggselv.
Viser seg at humle skal virke beroligende for oss mennesker, bonus!

Jeg kjøpte til og med inn fine flasker med dråpeteller og lagde noen enkle etiketter.

For å ikke kaste humlen, lagde jeg også en såpe/skrubb basert på olivenolje og humlen fra skjeggoljen.

I min iver landet jeg opp med litt, eller ganske mye mer, enn det jeg klarer å bruke selv. Og siden det er lenge til jul tenkte jeg å lufte interessen for pleiemidlene her.

Jeg er ingen kremmer, og jeg prøver ikke å gå noen av de proffe i næringen. Men ei flaske heimbrygg eller en femtilapp i bytte hadde vært ålreit kompensasjon.

Jeg har testet begge produktene selv over tid. Og jeg lever helt klart et mye bedre liv nå med disse produktene.
 

Vedlegg

  • IMG_20150423_232909.jpg
    IMG_20150423_232909.jpg
    87,1 KB · Sett: 261
Sist redigert:
Intressant! Nå har ikke jeg verdens lengste skjegg, så har ikke bemerket meg prisen for skjeggoljen fra G.B.S.

Men er intressert i å prøve om du gidder å sende :)
 
Haha, dette må være det råeste hipsterprosjektet jeg har sett på lenge! Råkult! Må nesten begynne å spare så jeg kunne få bruk for litt jeg og :-D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har rundt tjue flasker og såper til overs, beholder resten selv. Så bare å si ifra med PM. Kan sikkert sende. Men vi avtaler det på PM.
 
Her må jeg beklage for alle som har tatt kontakt.
Det hopet seg plutselig opp med andre gjøremål, så skjeggoljedistribuering har ikke blitt prioritert.

Delte ut flesteparten av flaskene og alle såpene på Ølmesterskapet i gamlebyen, forrige helg.
Til alle som har vært interessert, må jeg beklage.

Anbefaler derimot å lage egen olje.
Enkleste er å kjøpe fjesolje på helsekost; jojobaolje, mandelolje etc.
Bestille flasker med dråpeteller fra ebay etc.
Tørrhumle oljen med humleblomst.
Sil av, hell på flasker, og gi bort det du ikke har brukt for til jul eller andre anledninger.

Den oljete humlemassen kan du bruke som tilsetning i såpelaging.
Som også er en rimelig ukomplisert prosess.

Er omtrent like enkelt og billig som å brygge ølet sitt selv.
 
Tilbake
Topp