Tørrhumling av en IPA.

Jeg har nå brygget en IPA med Simcoe blomst med en IBU på 80.

Det jeg innså litt etter at aromahumlen allerede var i gryta var at det var bare 200 gram i pakken og ikke 250 som i de andre pakkene jeg har med humle.

Humlene jeg da har igjen til tørrhumling er Northern Brewer, EKG, Fuggles, Cascade og Amarillo.

Jeg har to gjæringskar slik at først tenkte jeg at Cascade og Amarillo skulle få vært sitt gjæringsfat (30-40 gram).

:idea:
Men, det kunne være litt interessant og bryte litt mellom gjæringsfatene og f.eks bruke Fuggles.
Her tar jeg gjerne imot forslag med type og mengde.

Gleder meg.
 
Du kan jo bruke en kombinasjon av Cascade og Amarillo for å lage en safe amerikansk IPA i det ene gjæringskaret, og bruke Fugggles og EKG i det andre for å få en mer transatlantisk variant.
 
Aha Frode :)

Regner med dette er en lignende variant av min fortreffelige simcoe single hop ipa fra 2009? Hvis du brukte en god slump ved kokeslutt er det ikke sikkert du trenger å tørrhumle i det hele tatt.. men i tilfellet gjør som sagt over.. litt cascade og litt amarillo.. :)
 
Stemmer det..

Tenkte jeg skulle tørrhumle den siste uka. 
Jeg må tørrhumle minst ett gjæringskar the US way, men kanskje la det andre stå urørt for å smake hva tørrhumlingen gjør med smaken.

Men Fuggles hadde vært spennende.. Smattsmattt
 
Tilbake
Topp