Tenkte å sette filteret ned i omstikkingskaret og ha slangen i bunnen av filteret. Så løfter jeg filteret ut etterpå.Ville vært litt bekymret for å introdusere oksygen da... spørs litt hvordan du tenkte å løse det.
Sikkert et dumt nybegynner spørsmål, men vil klaring fjerne rester av humle. ? I tilfelle hvilken metode kan du anbefale ?Humle på flaskene og filtrering?
Er det ingen som bruker klaring lenger?
Sikkert et dumt nybegynner spørsmål, men vil klaring fjerne rester av humle. ? I tilfelle hvilken metode kan du anbefale ?
Jeg har også et par gjæringskarkar stående nå, med masse humle etter en relativt dårlig bryggedag... Og har tørrhumlet med pellets rett i karet.
Kan det være lurt å filtrere ved omstikking ? Tenkte på med et slikt filter http://www.bryggselv.no/products/humlefilter-rustfri
Ha det rett i karet. Sett karet kaldt 2-3 dager før tapping . Ingen grunn til å besudle humle eller pose med starsan.Mener jeg leste et sted at man skulle sterilisere humla og pakken i starsan før man kastet det oppi gjæringskaret?
Noen som kan gi tilbakemelding på dette?
Humle er kraftig antiseptisk, så det er helt trygt.Tok en råsjangs uten starsan, Hehe. Takk for kjappe svar!