Har nettopp flasket en bøtte med Bittersweet Chaos. Jeg målte FG til temmelig nært 1.000. Er dette mulig, eller er det noe som forstyrrer målingen. OG var ca 1.050
Mulig er det forsåvidt, kan endatil gå under 1.000 pga forskjell i massetetthet mellom alkohol og vann. Har du sjekket at hydrometeret viser 1.000 i rent vann fra springen?
Mulig er det forsåvidt, kan endatil gå under 1.000 pga forskjell i massetetthet mellom alkohol og vann. Har du sjekket at hydrometeret viser 1.000 i rent vann fra springen?
Ja, pleier å sjekke det hver gang - sikkert en unødvendig uvane. Jeg ble overrasket, men ettersom det er DIFFERANSEN mellom OG og FG som er utgangspunkt for beregningen av alkoholgehalt, har kanskje ikke denne forskeren i massetetthet som du nevner npe å si?
Har nettopp flasket en bøtte med Bittersweet Chaos. Jeg målte FG til temmelig nært 1.000. Er dette mulig, eller er det noe som forstyrrer målingen. OG var ca 1.050
1,000 er ikke total utgjæring, selv om det er såpass lavt at jeg ville mistenkt noe infeksjon e.l. Fra 1,050 til 1,000 er ca 80% utgjæring. 0,989 vil være omtrent full utgjæring.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.