transport av hjemmelaget brygg

EndreS

Norbrygg-medlem
Hei.

Er det noen her som har hatt med seg flasket hjemmelaget øl i bagasjen på fly?
Er det fare for at dette går galt? og hvor lenge må man forvente at ølet må stå etter at man har kommet frem før man kan drikke det igjen?
Forutsetter her at brygget har utviklet kullsyre på flasken. (usikker på hva det heter)

Endre

Så lenge ikke flaskene har potensiale for å være flaskebomber så fungerer de jo som enhver annen flaske og det går helt fint så lenge de pakkes godt inn og ikke knuses mot hverandre. Hadde 10kg med gøye øl i en sekk jeg sendte med bagasjen fra New York og det gikk helt fint, så en flytur i Norge *bør* jo ikke være noe problem.

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2

Kjøp en pakke med de største bleiene du finner på butikken samt en rull med brødposer. pakk inn hver flaske i en bleie og dyrt dette ned i en brødpose som du knyter igjen. Da har du super støtsikring og er uhellet ute så slipper du at hele kofferten blir marinert av øl :)

Det går helt fint, så lenge flaskene er godt polstret. Husk at folk som jobber med bagasjehåndtering på flyplasser er over gjennomsnittlig glad i å kaste ting.

Mine øl trengte ikke stå mer enn en dag eller to før bunnfallet var der det burde være, altså på bunnen.

Takker for alle svar.

Det var vel helst den flaskebombe biten som bekymret meg. Hvordan avgjør jeg om flaskene har potensiale for å være bomber eller ikke?
Innpakking i bleier har jeg ikke tenkt på før, det var jo ganske smart.

Endre

Et annet alternativ til innpakkingen finner du her

Jeg drar stadig med meg øl fra Danmark.
Etter min mening er hardplastkoffert og det at den er full de viktigeste faktorene til at jeg ennå ikke har knust noe.
Hadde med meg 18 x 0,33 nå sist (Celebration-serien til Det Lille Bryggeri x 2 - #1)
Vekten er dog en faktor. Det kan bli dyrt å bomme på den.

Hannaas skrev:
Husk at folk som jobber med bagasjehåndtering på flyplasser er over gjennomsnittlig glad i å kaste ting.

Sikkert det, men denne karen på Bodø SAS fikk svi

Vedlegg

• Bag.jpg
    Bag.jpg
    27,9 KB · Sett: 293
Har en kollega som er vin samler. Han har en egen vin koffert med rom til flaskene skåret ut av skumgummi. Kanskje jeg må lage en slik :)

Endre

Fraktet 24 flasker via fly for å dra på hyttetur. Pakket alt inn i flere lag papir og badehåndklær. To flasker tok kvelden men lekket ikke, alt ble absorbert av papiret.

Tilbake
Topp