ADale
Norbrygg-medlem
ja, her. Hva heter i så fall denne pakningen på Bryggselv?Har du et bilde av duo tigh som står på regulatoren?
ja, her. Hva heter i så fall denne pakningen på Bryggselv?Har du et bilde av duo tigh som står på regulatoren?
ser jeg tok feil bilde, vent littHar du et bilde av duo tigh som står på regulatoren?
Ja, men tror fatet må være tett, fordi det hadde stått her uten gass siden ksrbonering minst 3 uker siden, og det gikk nesten ikke gass inn på det da jeg testet koblingen i forrige uke. Blir spennende å se hvor lekkasjen var. Det kan hende en av de to DuoTight var for løs.Fint, det er en kon, og at den er i stål skal ikke spille noen rolle, det skal bli tett når det skrues til. Når du får gass på flasken, så får du ta en tetthetssjekk enten med zalovann eller at du legger alt i vann. En annen ting jeg nå lurer på er om fatet ditt kan lekke, men Zalovann vil gi deg svaret på det, noen ganger kan lokket til på corneliusfat være litt vriene å få tette.
Hva mener du med " hånd hardt"? Bruker du ikke nøkkelJa, da har jeg funnet årsaken. Det var koblingen til regulatoren som flere mistenkte. Jeg har allerede kappet slangen på nytt helt rett. Så eneste som da gjenstår er å prøve flere DuoTight, eller om noen har en smart løsning for å få det tett mot regulator. Som sagt litt skuffet at dette skulle være så vanskelig. Det er plast mot metall og det er skrudd så hånd hardt det går.
Ja. Men tror dette var nytt for mange her. 180 grader + 90 til om nødvendig . Skal gjøre det, men er redd for gjengene.Fordel å lese bruksanvisningen, Duotight skal skrus til med håndkraft + 180 grader med verktøy....
Ja, det lekker bare fra der jeg skrev.Jeg skjønner ikke at du bare ikke tar tipset mitt fra over og dypper alt i vann, eller evt sprayer skum på alle koblinger og bare finner ut av det med en gang..
Nei, siden dette er plast, skrudde jeg så hardt jeg kunne med hånd.Hva mener du med " hånd hardt"? Bruker du ikke nøkkel