Trenger hjelp - Hvorfor lekker dette??? Duotight 8 kobling

Ok, men hvordan ser den gjengestussen du skrur den på? Har den en " con" slik som ball lock har. 20220719_202801.jpg
Ball lock har den hvite plast con som tetter når du skrur til.
 
MFL og FFL (han og hun konisk), 1/4" i dette tilfellet, trenger pakning når det er metall mot metall. Siden Duotight koblinga er av plast skal du ikke trenge den koniske pakninga.
 
Fint, det er en kon, og at den er i stål skal ikke spille noen rolle, det skal bli tett når det skrues til. Når du får gass på flasken, så får du ta en tetthetssjekk enten med zalovann eller at du legger alt i vann. En annen ting jeg nå lurer på er om fatet ditt kan lekke, men Zalovann vil gi deg svaret på det, noen ganger kan lokket til på corneliusfat være litt vriene å få tette.
 
Sist redigert:
Fint, det er en kon, og at den er i stål skal ikke spille noen rolle, det skal bli tett når det skrues til. Når du får gass på flasken, så får du ta en tetthetssjekk enten med zalovann eller at du legger alt i vann. En annen ting jeg nå lurer på er om fatet ditt kan lekke, men Zalovann vil gi deg svaret på det, noen ganger kan lokket til på corneliusfat være litt vriene å få tette.
Ja, men tror fatet må være tett, fordi det hadde stått her uten gass siden ksrbonering minst 3 uker siden, og det gikk nesten ikke gass inn på det da jeg testet koblingen i forrige uke. Blir spennende å se hvor lekkasjen var. Det kan hende en av de to DuoTight var for løs.
 
Ja, da har jeg funnet årsaken. Det var koblingen til regulatoren som flere mistenkte. Jeg har allerede kappet slangen på nytt helt rett. Så eneste som da gjenstår er å prøve flere DuoTight, eller om noen har en smart løsning for å få det tett mot regulator. Som sagt litt skuffet at dette skulle være så vanskelig. Det er plast mot metall og det er skrudd så hånd hardt det går.

 
Ja, da har jeg funnet årsaken. Det var koblingen til regulatoren som flere mistenkte. Jeg har allerede kappet slangen på nytt helt rett. Så eneste som da gjenstår er å prøve flere DuoTight, eller om noen har en smart løsning for å få det tett mot regulator. Som sagt litt skuffet at dette skulle være så vanskelig. Det er plast mot metall og det er skrudd så hånd hardt det går.

Hva mener du med " hånd hardt"? Bruker du ikke nøkkel
 
Jeg skjønner ikke at du bare ikke tar tipset mitt fra over og dypper alt i vann, eller evt sprayer skum på alle koblinger og bare finner ut av det med en gang..
 
Ser ut som det lekker fra gjengene. Den må nok skrus til med verktøy. Ikke stram veldig hardt siden det er plast.
 
Helt utrolig. Jeg trakk til 180 grader med nøkkel og skiftet DuoTight, og jeg kunne nå høre lekkasjen. I videoen over kunne jeg ikke det, men det lakk jo gjennom vann. Skal nå teste en 3jeg Duotight jeg fikk.
 
Da ble det tett. Annen DuoTight + at jeg strammet både den til regulator og ball-lock 180 grader. Den mot ball-lock var mye hardere å stramme. Ingen lekkasje i noen av endene. Skal være påpasselig med 180 grader i fremtiden. Takk for all hjelp.
 
Tilbake
Topp