Trenger hjelp til pumpe med tre ledninger

Den er beregnet på vannkjøling i en pc, da vil jeg tippe du skal ha - på den sorte og + på den grå/hvite. den røde vil da antakelig være for å få pulser til hovedkortet slik at det vet at "vifta" går. Mulig jeg tar feil her, men ser slik ut. Den er neppe egnet annet formål.
 
5 delt på 12 blir ca 0,42 Det vil si at du trenger ett power som gir deg rundt en halv ampere når du kjører på 12Volt. har du det? eller kneler poweret ditt?? Da får du ikke sving på greiene. Får du tørnet pumpen for hånd ? kan være greit å prime før du kjører pumpen (litt vann oppi) Jeg ville sendt en kjapp mail til selger. De pleier å være veldig ivrige på å få stjerner i boken og svarer villig vekk. Spør om du kan kjøre 100% hele tiden :)
Lykke til!
 
Takk for svar! Fant en side med en som bygde fontene til katten sin med samme pumpe. Han mente ihvertfall den hvite er signal til hovedkort, som nevnes her også. Jeg kan se at motoren rister litt når jeg setter på spenning. Har testet med 3s lipo (11.1V) som kan levere 120A uten hell, men det er mulig batteriene er ødelagte... Får se om jeg finner en bedre strømkilde :)
 
Fikk ikke pumpa til å gå, så sendte mail til selger. Han skulle sende meg en ny gratis ASAP :). Ser for meg at jeg uansett trenger en bedre strømforsyning enn et batteri. Noen som har tips? Skulle gjerne hatt en som kan levere 12V og 20A til en billig penge (den skal drive mer enn bare pumpa)
 
Dæven tykje, det blir mye dyr kobberledning. Anywayimage.jpg
 
Joda, går det, men det jeg skal koble til er to eller fire dingser som trenger 12V5A. Vil gjerne ha det så billig som mulig, og den der fra ebay har jo en snill pris :)
 
Ser at utgangene er merket med L,N,sirkel med noe i (jord?), -V,-V,-V,+V,+V,+V på bildet. Betyr det at den har tre forskjellige outputs, eller bare en tredobling av et og samme output?
 
Tja, skulle vel tro den hadde tre output da. Siden dok er så sparsom på denne kan du vel kjøpe en annen, er jo flust opp av slike. Den jeg linket til var godt dokumentert. Ev sende en epost å spørre selgeren
 
Tilbake
Topp