Trenger litt kalsiumklorid

Kunne noen hjelpe meg med å få tak i litt kalsiumklorid? Jeg vet de har på apoteket, men kun i kilospakker som må bestilles og som koster en formue. Humlegården.se har også, men der er det jo portoen og eksportavgiften som koster. Noen som vet hvor det er greit og billig å få tak i , eller som gidder å sende meg en liten slump?

15-20 gram burde klare seg lenge.

Jeg kan betale for varen og portoen rett på konto.
 
Veisalt?
Jo, sånn røffli.
Også kalt E 509, når det holder næringsmiddelkvalitet.

Takk skal du ha, Lars, du er virkelig en venn i nøden!
:skitbra:

PM kommer!
 
Dag skrev:
Er ikke kalsiumklorid det samme som veisalt?

Stortsett, se også http://no.wikipedia.org/wiki/Kalsiumklorid
Kalsiumklorid (CaCl2) er en ionebinding mellom kalsium og klor.

Saltet er lett løselig i vann. Vannfritt kalsiumklorid er hygroskopisk.

I næringsmiddelproduksjonen brukes kalsiumklorid som smaksforsterker og har betegnelsen E-509.

Veisalt er trivialnavnet til krystallvannet kalsiumklorid-dihydrat som har den kjemiske formelen CaCl2 · 2 H20
 
Brukes også i luft tørkere. Jeg har 25 kg av stoffet i næringsmiddel kvalitet som jeg sikkert kan pakke og sende hvis det skulle være behov.
 
.
Riis'en skrev:
Brukes også i luft tørkere. Jeg har 25 kg av stoffet i næringsmiddel kvalitet som jeg sikkert kan pakke og sende hvis det skulle være behov.

om mulig, så vil jeg og gjerne kjøpe litt av deg
 
Var på Jula i sted. De selger 4 kilo isfritt til 99 kr. Innholdsdeklarerert til >94% CaCl2 av næringsmiddelkvalitet

http://www.jula.no/isfritt-719024

719024-jpg.jpg
 
Jeg syntes det er litt snevert å regne om prisen pr. gram. Som en leverandør av ingredienser til brygging, vil det selvfølgelig hende at andre komersielle leverandører (som ikke henvender seg til bryggere) har bedre priser på enkelte produkter.

Vårt mål er å tilby ALT som en brygger vil behøve i bryggeprosessen.

Når det gjelder punkt 7 som du henviser til, så står moderatorene fritt til å slette våre innlegg, hvis de føler de er for kommersielle. Dette nevner vi i våre fleste innlegg.
I tillegg til dette, har vi snakket med flere medlemmer av styret, om hvor grensen går, og etter det, mener vi at vi ofte opplyser om produkter.

Jeg skal ikke legge skjul på at vi ønsker å selge våre produkter.. Men det er jo også dette som gjør at vi kan tilby det store sortimentet som vi gjør.. :)
 
Torga skrev:
Flott at Styremedlemmer kan klarlegge hva Norbrygg egentlig mener  :yes:
Jeg er litt usikker på hva du mener med 'egentlig mener' men vi forholder oss til styremedlemer som vi har ukentlig kontakt med.

Det er trist du føler at vi har brutt reglene her på forumet, men vi prøver (i tillegg til Norbrygg) å fremme hobbyen brygging. :)
 
Tilbake
Topp