Trondheim: Hjemmebryggfestival 2011 i regi av Det gode øls klubb

Håvard Midtkil

Norbrygg-medlem
Lørdag 26. mars kl. 18.00
Håndverkeren, Vår Frues Strete 9.
Inngang kr 250,-

Årets hjemmebryggfestival holdes på en lørdag, og vi håper å tiltrekke oss gjester fra fjern og nær. Hjemmebryggere av alle slag inviteres til å ta med seg sitt øl for en vennlig kappestrid om heder og ære. Likeså inviteres alle ølinteresserte til en hyggelig aften med smaksprøver av et godt og variert ølutvalg.

Festivalen arrangeres som et lukket møte og alle som vil delta må på forhånd melde seg inn i Det gode øls klubb og betale medlemskontingent for 2011.

OBS:
Bryggere som stiller med øl trenger ikke å være medlem av Det gode øls klubb og har gratis inngang. Hobbybryggerier bestående av mer enn én person får gratis inngang for likt antall personer som antall brygg de stiller med.

Full informasjon om arrangementet finnes på hjemmesida vår.
 
Flott med info, og at at det ordnet seg med ny dato, så man får enda mer uttelling for å være hjemmebrygger eller ølinteressert i Trøndelag.
Håper jeg får til å stille selv igjen, og at flere ser sitt snitt til å møtes både her og på NM!
 
Huhei, også så tett inntil NM, da! Rekker nok ikke å ha noe øl klart for å kappes med, men skal nok klare å være med på festlighetene. Neste år skal jeg ha med eget brygg! :skitbra:
 
Jeg kommer! Vet ikke helt hva jeg skal stille med ennå, men dette blir uansett en fin måte å få frigjort litt tomflasker på! Har tilsammen 125 liter som må tappes
snart...

Satser på å forsvare Særeste opplevelse-tittelen :)
 
Det begynner å nærme seg hjemmebryggfestivalen i Trondheim til lørdag, og jeg trenger å få inn info om ølene som meldes på (ikke send selve ølet, det tar du med på lørdagen :)

For øyeblikket er det påmeldt 32 øl fra 13 hjemmebrygger-grupper. Det er såvidt jeg vet en økning fra tidligere år. Tallene er ikke endelige.

Generelt har vi sagt at 5 liter øl har vært tilstrekkelig å ta med ved denne festivalen tidligere, og vi satser på at det også er mer enn nok også i år. Dog har vi ikke satt en nedre grense for hvor mye øl man må stille med. Jo mindre man stiller med, jo større er sannsynligheten for å gå tom. Publikum er de andre hjemmebryggerne og medlemmene i Det gode øls klubb, så dermed er det en viss øvre begrensning på antallet som skal slukke tørsten. At man ikke trenger å stille med så mange liter gjør også at det er lettere å stille med øl som man ikke spesifikt har brygget for denne festivalen.

De som har meldt seg på - og som jeg har observert - har jeg sendt kvittering pr epost til. Dersom det er andre som ønsker å melde seg på (eller noen som har meldt seg på men ikke fått kvittering), send meg epost snarest på anders@geekhouse.no. Får jeg det innen kl 1600 på torsdag, så får jeg det også med i øllista som skal deles ut. Jeg trenger følgende informasjon:

1) Hjemmebryggeriets navn
2) Ølets navn
3) Ølets type
4) Annen informasjon, så som styrke, ingredienser, motivasjon for ølet, bryggeteknikker osv (maks 50 ord)

Det blir konkurranse i
a) lyst øl,
b) mørkt øl,
c) særeste opplevelse og
d) typeriktigste øl.

Premiene er kun diplomer, samt heder og ære.
 
Hei Anders!
Er det du som har funnet på c særeste opplevelse? Fortsatt er min særeste opplevelse den du brygget til Tautra mesterskapet.
 
Hvis jeg forstår dette riktig, må man være medlem i det gode øls klubb for å kunne komme seg inn og smake på ølene? I tillegg også betale inngangsavgiften?
 
Shea-Arne skrev:
Hvis jeg forstår dette riktig, må man være medlem i det gode øls klubb for å kunne komme seg inn og smake på ølene? I tillegg også betale inngangsavgiften?
Jepp, dette avholdes som et lukket arrangement. Hvis du stiller med øl trenger du dog hverken å være medlem eller betale inngangsavgift :)
 
Tilbake
Topp