Tror ølet er overkarbonisert. Kan det reddes?

Kan være jeg husker feil her, men mener å huske at Lindr-tappetårnene krever ganske høyt serveringstrykk, typ 2.2 bar eller noe i den duren. Var BS som informerte om det for et par år siden når jeg jobba i bryggebutikk, så kan være at minnet blander litt her, men kan være verdt et forsøk. I disse er det jo ganske mange meter med stålrør den skal igjennom så for å unngå trykkfall i rørene som fører til skumming så gir det mening å peise opp serveringstrykket.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Skal testes! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kan være jeg husker feil her, men mener å huske at Lindr-tappetårnene krever ganske høyt serveringstrykk, typ 2.2 bar eller noe i den duren. Var BS som informerte om det for et par år siden når jeg jobba i bryggebutikk, så kan være at minnet blander litt her, men kan være verdt et forsøk. I disse er det jo ganske mange meter med stålrør den skal igjennom så for å unngå trykkfall i rørene som fører til skumming så gir det mening å peise opp serveringstrykket.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Det er ganske stor diameter på de rørene og lite trykkfall. Med gode kraner passet det med like mye trykkreduserende slange som i vanlige oppsett. Brukte 2 meter rør med 3/16" ytre diameter og ca 1 bar serveringstrykk. Mulig det er mye motstand i den orginale krana også når kompensatoren er åpnet mest mulig, men det der syns jeg virka litt snodig.
 
Tilbake
Topp