Jeg har også den regulatoren, men jeg har ikke kjørt opp til mer enn 2,5 bar. Det står at regulatoren går til 3 bar. Det er vel heller sjelden du trenger mer enn 3 bar, men det er kanskje da mulig å bytte sikkerhetsventilen? Hør såfall med Bryggselv /produsenten først.
Jeg kom frem til at 0,8 bar er ca 12 psi, Skal ha ca 2,4-2,5 vol co i den tyske pilsen min og kom frem til at jeg da må ha 0,8 bar siden ølet holder 3,8-4 grader i kjølen.
Jeg kom frem til at 0,8 bar er ca 12 psi, Skal ha ca 2,4-2,5 vol co i den tyske pilsen min og kom frem til at jeg da må ha 0,8 bar siden ølet holder 3,8-4 grader i kjølen.
Dette ølet var snadder, ble dog litt underkarbonert siden jeg ikke turte å ta i for mye.
Har et spørsmål angående slanger. Jeg bruke til denne tappingen picnick kran med 1 meter 3/16 slange og en liten stuss 3/8 med john guest i gher ende, denne ferdiglagde fra bryggselv http://www.bryggselv.no/products/tappekran-og-slange-komplett . Jeg er veldig fornøyd med tapping med denne og lurte på om det vil forandre seg når jeg kobler min perlick 525ss opp permanent med 3/16 slange? For jeg kjøpte da 3 meter med 3/16 slange til dette. Tenkte også da en 6-7 cm med 3/8 og john guest til feste i gjennomføringen til krana.
Jeg lurer da på å kappe denne ned til 1 meter for jeg vil da vel få fryktelig treg tapping med 3 meter med 3/16?
Jeg bruker faktisk fem meter på picnicen min. Går treigt men ikke noe skumproblemer og kan karbonere høyt. Droppet å regne på ting og bare gikk for fem meter.
Jeg bruker faktisk fem meter på picnicen min. Går treigt men ikke noe skumproblemer og kan karbonere høyt. Droppet å regne på ting og bare gikk for fem meter.
Jeg kommer ikke til å karbonere på forskjellige trykk da jeg kommer til å flaske surøl og hveteøl.
Jeg kunne kanskje formulert meg litt anderledes, men jeg lurer vel egentlig på hvorvidt det er forskjell på det å tappe fra perlicken kontra picnick krana? Vil jeg få mer skum ved å tappe fra perlicken? Om jeg ikke gjør det kan jeg jo like gjerne bruke 1-1,5 meter med 3/16 for å få litt mer tappehastighet. Jeg har null problemer med skum ved å bruke 1 meter 3/16 på picnicken.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.