Tvangskarbonering for førstegang

Hei,
Driver og vurderer å prøve meg på å litt tvangskarbonering for første gang, eller rettere sagt blir første brygg på et fat.

Er et 19l corny jeg skal bruke, hvor mange liter er det man fyller denne med? Full så det blir 19 liter man drar over, eller bør man stoppe på 18?

Tenkte ikke å kjøre hurtigkarbonering, men den "lange" varianten, er det kun for meg å sette på 1 bar på tanken, dytte den inn i et kjøleskap som holder 2 grader og la den stå der i en uke før jeg disconnecter gassen også ferdig? eller bør dette så lengre / kortere?

Også et kjapt spørsmål om naturlig karbonering på fat, da jeg tenker jeg må ty til det når plassen i kjøleskapet er full til tider. er det nødvendig og sette fatet under trykk i det hele natt når man kjører på med sukker? eller må man kjøre på med litt co2 her også?
 
Du bør bruke en smule co2 for få lokket tett, altså et overtrykk. Ellers vil co2 som blir skapt underveis kunne sive ut fra et utett lokk.
 
Ja ok, begynte å tenke på at trykket som ble skapt fra co2'n som kom fra sukkeret ville tette lukket, men ser poenget med at det kan være greit å ha det tett fra starten ja hehe :)
 
Tilbake
Topp