Uformelt Kretsmesterskap i hjemmebrygging i Oslo

da har jeg foreløpig registert som deltagere:


Martin A
Braasj
Nordtvedt
Axel H
RawRoffe
eirik HM
Gamlebyen Håndbryggerlaug
Kim A

På kanskje-lista:
Nidveg
Peter t
tore B

Minner om at det nå begynner å nærme seg siste tjangs for å rekke å sette et brygg til oslomesterskapet. Dersom det er øvrige deltagere jeg ikke har fått med meg hadde det vært fint om dere gir lyd i denne tråden så vi får all logistikken på plass. Det snører seg til, og det ser ut til at vi vil få en uforglemmelig aften. GSF har tatt stort ansvar for arrangementet. Det blir mat og mere til, så det er bare å glede seg!

Bård
 
Jeg skjønner at jeg kanskje er litt treig.
Men, er det slik at alle deltagere tar med 19 liter hver, og at en da både er med i publikumsfavoritt og dommerkonkuransen?
Hvordan gjenomføres i så fall dommerkonken?
Er det om å gjøre å lage best mulig øl på generell basis, eller skal vi forholde oss til typer? I så fall hvilke?
 
Peter T skrev:
Jeg skjønner at jeg kanskje er litt treig.
Men, er det slik at alle deltagere tar med 19 liter hver, og at en da både er med i publikumsfavoritt og dommerkonkuransen?
Hvordan gjenomføres i så fall dommerkonken?
Er det om å gjøre å lage best mulig øl på generell basis, eller skal vi forholde oss til typer? I så fall hvilke?
Stemmer. Alle tar med seg ca 19 l hver (vi er litt fleksible her).

Vi deltar da i begge kunkuranser, PF og Dommerkonk.

Dommerkonken blir gjennomført ved at dommerne går rund sammen med publikum og smaker. Evt kanskje før publikum slipper inn dørene.

Bryggene blir bedømt etter en enkelt kategori; beste øl, så alle står helt fritt til å velge hva de vil ha med seg.

Skulle det være flere spørsmål eller innspill er det bare å fyre løs. Tanken er at dette skal være på bryggernes premisser, samtidig som det skal gi rom for en fantastisk fest. Skulle noen brenne inne med en kjempeide i forhold til gjennomføringen er det bare å si fra. Jeg er åpen for forslag.
 
Dette blir veldig artig!

Et spørsmål. Jeg har brygget et samarbeidsbrygg med en kompis nede på Grønland. Er det lov å stille med to brygg i konkurransen?
 
Braasj Bryggeri må dessverre melde forfall da det for begge vedkommendes del har dukket opp hindringer som fremstår som viktigere enn å drikke øl og ha det gøy.  Sikkert vanskelig å forestille seg, men slik er det dessverre...
 
Er interessert, men må se det litt an. Holder med ett fat for meg og medbryggeren? Har kun ett fat tilgjengelig nå (de to andre er okkupert av tidenes mest smakløse pilsner ::)).
 
olavgn skrev:
Er interessert, men må se det litt an. Holder med ett fat for meg og medbryggeren? Har kun ett fat tilgjengelig nå (de to andre er okkupert av tidenes mest smakløse pilsner ::)).

En smaksløs pilsner er vel grei å ha for å hvile litt mellom slagene?
 
Joda, men får være grenser på hvor smakløs ein pils skal være :p Uansett litt i grønneste laget til å være et aktuelt alternativ + ikke nok innhold i fata. Får se hvordan den utvikler seg, så kanskje jeg tar med et fat i tillegg :)
 
Hvordan er for oss som ikke har ett brygg å ta med men ønsker å komme for å smake øl og bli kjent med hjemmebryggere i nærmiljøet?
Skal vi bare møte opp den kvelden?
 
Det kommer til å bli lagt ut billetter her i morgen eller tirsdag, når vi har de endelige tallene på ledige plasser. Billettene vil da bli solgt etter første mann til møllaprinsippet.
 
Tilbake
Topp