Utstyr til varmtvannskjele

Jeg skal få på plass en kjele for å varme opp meskevann og skyllevann. Jeg leter etter en god løsning for oppvarming, og tror et 3.5kW PID-styrt varmeelement vil fungere greit. Jeg lurer litt på om jeg skal gå for denne varianten, da det ser enklere ut enn å bygge en boks (litt dyrere kanskje, men jeg kan leve med det på akkurat denne) https://store.brewpi.com/featured/heating-element-enclosure-kit

Håper dere kan hjelpe meg med noen av disse spørsmålene:

1) Kan jeg bruke et vanlig 1" Camco-element til denne? F.eks dette? http://www.ebay.com/itm/Camco-Ultra...hash=item2c978d9976:m:mD7MH0WNTknbBJxTOrv7ejg

2) Denne er vel godt nok jordet slik den kommer?

3) Er den beste måten å ta hull på en knockout punch? Antar at det er en 1" jeg må kjøpe i alle fall?

4) Jeg må også ta noen hull til vann-inn, samt noen hull til vørter-in og vørter-ut på en meskekjele (skal kjøre RIMS). Hvilken dimensjon på hullene anbefaler dere her…?

5) Noen tips til hvor man kan få kjøpt knockout puncher i disse dimensjonene? Et kjapt søk på ebay ga veldig dyre resultater, men jeg er usikker på om jeg bruker riktige søkeord.

6) Jeg skal benytte en PID. Hvor ville dere plassert temperaturproben (PT100)? Er det nødvendig å kjøre resirkulering av varmtvannskjelen? Hvis dette er en nødvendighet kan vel proben plasseres ved vann-ut, men hvis dette ikke er nødvendig lurer jeg på hvor dere plasserer proben?

7) Er det noe annet jeg trenger for å ha komplett oppvarmingssett til varmtvannskjelen?

Setter veldig stor pris på all hjelp

Mvh Haakon
 
Ser ikke helt poenget med "Ultra Low Watt Density element" vist det bare er til vann varming og ikke skal i meske kjelen..
 
Godt poeng TazzzaT! Olhund, takker for link! Jeg ser at de hullstanserne er i mm og ikke inches. Dersom jeg skal lage et hull på 1", kan man da kjøpe en 26mm hullstanser? Gjør det noe om hullet er 0,6mm for stort?
 
Tar gjerne imot nøyaktige mål dersom noen skulle ha det. Evt tips til hvor man kan kjøpe et sett med litt flere hullstansere til en overkommelig pris.

En annen ting; hvor ville dere plassert temperaturproben i varmtvannskjelen?
 
Tilbake
Topp