Vakumpakker og poser

Jeg har tenkt å gi humla et bedre liv uten oksygen og investere i denne:
http://www.bryggselv.no/products/vakumpakker-vc100

Først. Hvis noen har tips til andre vakumpakkere som er bedre til rundt samme pris skrik ut. Jeg har induksjonsplata BS selger og likte Caso-kvaliteten, derfor jeg ser på de.

Så. Poser. Jeg tenkte å kjøpe enten 500g eller 1000g pakker og pakke de om selv til 25-10g pakker. Dette blir sykt mye pakker/poser. Jeg ser på BS sine sider at de kun selger poser, som er for store til mine små 10g-pakker, er det mulig å få tak i remser med plastikk, som man klipper til etter at maskinen har forseglet, hvis det er mulig? Jeg vet ikke hvordan en slik maskin fungerer..
 
Har bare erfaring med Sous Vide Supreme sin, og den koster ørlite mer uten at jeg tror du får noe igjen for det overskytende.

Når det gjelder poser har jeg sett på det samme som sand postet link til, altså ruller. Visste ikke at jula hadde, har lett rundt på ebay og andre steder - takk for tips sand :) Det eneste som er viktig er at det er poser med dette "mønsteret" (ie ser "perforert" ut) - hvis ikke klarer den ikke å trekke ut luften.

Med slike ruller velger du selv "størrelse" (lengde) på posen, det eneste er at du må kjøre vakuummaskinen da to ganger per pose (først "smelte" på en side, og så smelt+vakuum på andre), og det tar litt tid - så du kommer til å holde på leeeeeeenge med så mange poser ;)
 
Hvordan snakker en slik rull sammen med pakkeren jeg linket til? (Dette er egentlig spørsmål om selve pakkeren).

Må jeg klippe til ønsket størrelse først, og så forsegle ene enden, ha oppi humle, og forsegle andre enden?
 
Pleier å forsegle enden før jeg måler opp og klipper av. Virker som den jeg har forsegler bedre når den får klemt endene skikkelig sammen med vakuum. Noe som blir vanskelig om du klipper av først.


Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
 
Hvordan snakker en slik rull sammen med pakkeren jeg linket til? (Dette er egentlig spørsmål om selve pakkeren).

Må jeg klippe til ønsket størrelse først, og så forsegle ene enden, ha oppi humle, og forsegle andre enden?

Du kan fint bruke en sånn rull i pakkeren du linker til. Klipp til ønsket størrelse og forsegl.
 
Topp. Da blir det klippe-VM på bygda om ikke altfor lenge. Etter å ha sett fargen på to måneder gammel humle vs ny fra butikken så var det ikke noe tvil.
 
Tilbake
Topp