1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Vår venninnes beste bomkjøp, #studenttips

En tråd i 'Bilder, video og øvrige media' startet av Evenlang, 12 Okt 2015.

1. Evenlang

Evenlang
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dette er kanskje litt off-topic, men føler det er verdt å dele.
    Jeg er fra ei bygd 12 mil sør for nærmeste IKEA, og er på grunn av studier bosatt i Trondheim. Dette fører med seg at en del kjentfolk ber meg om å svippe en tur på IKEA for å kjøpe noe, eller levere deres bomkjøp. Like etter at vi startet med ølbrygging i fjor var det ei venninne som lurte på om jeg kunne levere ei trådkurv som de hadde til overs. Et par dager etter at kurven ble lagt i bilen skulle vi vaske et par kasser med flasker til vårt første brygg. Vi så vårt snitt i tjuvlåne kurva som tørkestativ, og det har vært dens funksjon på over 20 brygg.

I vår kurv som er 75x58cm tørker vi fort 50 bjørnunger samtidig. Dette brukes også etter at jeg har renset flaskene før tapping, slik at rensen renner ut.

#studenttips

Vedlagte filer:

Bjørnar E, KriHart og TerjeR liker dette.
  2. Stig Aa.

Stig Aa.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bruker et helt stativ med fire slike trådkurver til dette formålet. Funker prima.

Evenlang liker dette.
  3. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Snedig - men jeg holder likevel en knapp på flasketreet. (Intet tre vokser inn i himmelen, heter det, men du verden så nær det er mulig å komme med et flasketre:).)

Del denne siden