Vinnerølet fra NM 2013 på veg til Vinmonopolet

gustavf

Administrator
Vinnerølet fra NM 2013, Jesus fra Monkey Brew og Jorg Solheim, er nå dømt om til Primator og er på veg ut til Vinmonopolet. Ølet blir solgt kun på spesialpolene og i meget begrensede mengder:
Vika (Oslo) 300 flasker
Valkendorfsgate (Bergen) 120 flasker
Hamar 168 flasker
Sandnes 192 flasker
CC-Vest (Lilleaker/Oslo) 60 flasker
Sandefjord 168 flasker
Valentinlyst (Trondheim) 192 flasker

I tillegg vil noen fat dukke opp på utvalgte puber.
 
Er det alt som er laget av ølet?

Vil man kunne bestille det? Dårlig utvalg nord for Trondheim... Forsøkte å søke på det på vinmonopolet, men ingen treff.
 
Spesialutvalget kan ikke bestilles. Jeg vet ikke akkurat når det kommer, men ville trodd det er i slippet i morgen?

Antar Monkey Brew-gutta vet noe mer om mengden som ble brygget?
 
Hvorfor har de valgt navnet Primator? Det er jo et navnet på bryggene fra  Náchod bryggeriet i Tsjekkia. Er ølet brygget hos  Náchod eller hos Nøgne Ø?
 
Er det noen som vet noe mer om leveringstid? Ifølge vinmonopolet på CC-Vest er det ingen informasjon om når flaskene vil være tilgjengelige der.
 
I utgangspunktet var det uaktuelt for NØ å kalle ølet "Jesus". Monkeyboys har jo apetema på ølene sine, derfor ble dobbelbocken kalt "Primator", som er et ganske klingende navn om du spør meg.

De brygga en standardbatch hos NØ, 5000 liter? Sjøl har jeg 12 flasker i øleskapet :)
 
Det vi hørte tidligere fra Nøgne Ø var at ølet skulle bli sluppet først i januar, for å få tilstrekkelig med lagring (det ble brygget i juni). Mengden som ble brygget var en standardbatch hos Nøgne Ø ja, 4000 liter tror jeg det var. Hvorfor såpass få flasker finner veien til polet vet vi lite om, men noe skulle leveres til puber, og noe til utlandet. Det ble også tappet noen fat.

Angående navnet syntes vi Primator var litt artig. Det spiller på både primat og navn på andre klassiske dobbelbokker, men aller helst skulle den jo hett Jesus  ;). Visste ikke at et Tsjekkisk bryggeri kaller ølene sine det samme.
 
Pål skrev:
Det spiller på både primat og navn på andre klassiske dobbelbokker, men aller helst skulle den jo hett Jesus  ;). Visste ikke at et Tsjekkisk bryggeri kaller ølene sine det samme.

Men så er det jo en dansk brygger i New York som kaller noen av ølene sine jesus  også ;)
 
Bjarte H skrev:
Pål skrev:
Det spiller på både primat og navn på andre klassiske dobbelbokker, men aller helst skulle den jo hett Jesus  ;). Visste ikke at et Tsjekkisk bryggeri kaller ølene sine det samme.

Men så er det jo en dansk brygger i New York som kaller noen av ølene sine jesus  også ;)

Hehe, sant! Kanskje det var den onde tvillingen Nøgne Ø var redde for.
 
Pål skrev:
Bjarte H skrev:
Pål skrev:
Det spiller på både primat og navn på andre klassiske dobbelbokker, men aller helst skulle den jo hett Jesus  ;). Visste ikke at et Tsjekkisk bryggeri kaller ølene sine det samme.

Men så er det jo en dansk brygger i New York som kaller noen av ølene sine jesus  også ;)

Hehe, sant! Kanskje det var den onde tvillingen Nøgne Ø var redde for.

Det kan jeg skjønne, for han brygger jo djevelsk gode øl!
 
ikke kommet til Trondheim (valentinlyst) enda, men de ventet på den og trodde kanskje den ville komme på desember-slippet.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2
 
Nøgne Ø - Primator bør være nok, men min erfaring ar at du i tillegg bør opplyse om at det er en spesialutsending i begrenset mengde somkun er tilgjengelig på de 6 spesialpolene. Jeg fikk meg 4 flasker på CC-Vest i går, men måtte overtale dem til å lete litt ekstra før de fant flaskene
 
Jeg har ringt og vært innom CC Vest noen ganger de siste ukene, og de kunne opplyse om dette ølet ikke ville bli publisert på nettsidene. Man måtte derimot ringe til f.eks. CC Vest og bestille.
Jeg hentet mine i dag. Ølet står i kasser i butikken sammen med det andre spesialølet. Det samme gjelder NØ Imperial Premiant India Pilsner.
 
Tilbake
Topp