Vurderer denne istedet for å kjøpe inn kjøle/frys. Noen som har kjennskap/erfaring med denne?
http://humleogmalt.no/Tapping/AS-80
http://humleogmalt.no/Tapping/AS-80
Er vel også avhengig av is biter også denne ?, har selv pygmy 20 fra lindr og den funker helt fint. Angret på at jeg ikke kjøpe med 2 tappelinjer.
Går vel over til å bygge meg en kegorator med 4 tappekraner..
Utrolig kor billig disse tappeanleggene har blitt i det siste
Easybrew
Var det lett å installere koplinger til Corneliusfat på denne?
Hei, ingen problem å installere med kobling mot cornelius fat. Bak tappe anlegget så er det en slik hurtig kobling av typen John guest. Så har du en 3/8" slange inn der med ball lock kobling på enden. Hadde litt problem med skum i begynnelsen men det ble bedre med lenger slange og bruk av skum kontroll på tappe kranen.
Har desverre ikke brukt den nok enda, men regner med denne vil bli brukt mye i sommer når jeg er ferdig med barløsningen nede i naustet. Jeg kjøpte min hos lund teknik på den tiden disse var svært dyre i Norge.
Men nå er det mange som selger de, såg tidligere i år så va den på tilbud hos humle og malt til 3990,- (4990,-). Når jeg kjøpte min så låg den billigste i Norge på ca 6-7000,- og det lønte seg da å kjøpe den fra lund. Mener å huske at den endte på rett over 4000,- med mva og frakt fra Danmark .
Mvh
Easybrew
Hei
Nå har jeg ikke brukt min på en stund da jeg fortige gang kun fikk skum. Det viste seg at den koblingen bak min lindr ikke var tett så sugde til seg luft når jeg tappet.
Men før det gikk det helt greit, men måtte tilpasse trykket på co2 til ølet og slange lengde. Mener jeg brukte mellom 0,7 til 1 bar etter hvilket øl jeg hadde.
I tillegg vil det skumme den første skvetten er erfaringen min når en setter på nytt fat
Takk for svar. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, setter jeg ned trykket til ca. 0,3 bar så hjelper det, men da blir ølet tamt etter kort tid. Karboneringstrykket mitt er ca. 1 bar og jeg har hørt man skal bruke samme serveringstrykk for å beholde rett kullsyremengde i ølet. Jeg har relativ kort slange, ca. 40 cm, kanskje den bør være lengre og/eller tynnere?