Vurderer LINDR AS-80

Er vel også avhengig av is biter også denne ?, har selv pygmy 20 fra lindr og den funker helt fint. Angret på at jeg ikke kjøpe med 2 tappelinjer.

Går vel over til å bygge meg en kegorator med 4 tappekraner..

Utrolig kor billig disse tappeanleggene har blitt i det siste

Easybrew

Ok, da er det ikke noe problem. Får jo egentlig et billig tappeanlegg for fire ølsorter :). Jeg tok utgangspunkt i http://www.lindr.cz/products/as-80 hvor et av tegnene var ICE 5-10 KG og trodde dermed at en måtte ha is..

Men hvis den krever is så synest jeg det er dårlig opplyst på siden til humleogmalt, i tillegg står det "
  • The overflow on the side of the cooler is for regulation of the capacity of the water tank." på siden som hinter til at det er nok med vann.
Men uansett spennende og jeg håper på at du oppdaterer med erfaringene dine med denne, hvis du kjøper den .

Easybrew

Er vel også avhengig av is biter også denne ?, har selv pygmy 20 fra lindr og den funker helt fint. Angret på at jeg ikke kjøpe med 2 tappelinjer.

Går vel over til å bygge meg en kegorator med 4 tappekraner..

Utrolig kor billig disse tappeanleggene har blitt i det siste

Easybrew

Var det lett å installere koplinger til Corneliusfat på denne?

Var det lett å installere koplinger til Corneliusfat på denne?

Hei, ingen problem å installere med kobling mot cornelius fat. Bak tappe anlegget så er det en slik hurtig kobling av typen John guest. Så har du en 3/8" slange inn der med ball lock kobling på enden. Hadde litt problem med skum i begynnelsen men det ble bedre med lenger slange og bruk av skum kontroll på tappe kranen.

Har desverre ikke brukt den nok enda, men regner med denne vil bli brukt mye i sommer når jeg er ferdig med barløsningen nede i naustet. Jeg kjøpte min hos lund teknik på den tiden disse var svært dyre i Norge.

Men nå er det mange som selger de, såg tidligere i år så va den på tilbud hos humle og malt til 3990,- (4990,-). Når jeg kjøpte min så låg den billigste i Norge på ca 6-7000,- og det lønte seg da å kjøpe den fra lund. Mener å huske at den endte på rett over 4000,- med mva og frakt fra Danmark .

Mvh
Easybrew

Har fått den, men ikke testet. Må gjøre ferdig barnløsningen først. Med den er stor og tung. Med pumper for tårnkjøling og fire øl-linjer. Tviler ikke på at den gjør jobben.

Hei,

Har du fått ferdigstilt barløsningen og kjørt i gang og testet AS-80n? Jeg vurderer en slik selv og skulle gjerne hørt hvordan din erfaring er med den.

Ja, har brukt det i noen måneder og er kjempefornøyd. Eneste jeg kan sette fingeren på er at spiralkjøleren fryser til når fatet er tomt, men det tar noen dager.. Har laget meg en rutine der jeg bytter fat ganske kjapt, enten med øl i eller bare vann, slik at jeg får flylt øllinjen. Iskaldt og delig øl til enhver tid. Men det er en stor boks, som for veier 50 kilo når fylt med vann. Sirkuleringspumpen som kjøler ned tappetårn har jeg aldri testet.
Hvis du kjøper anbefaler jeg deg å kjøpe Pytonslange. Greit å ha ølslanger som passer på hurtigkoblingene. De er også fargelagt så det er greit å se hva som er hva.had01437_l.jpg

Hei, ingen problem å installere med kobling mot cornelius fat. Bak tappe anlegget så er det en slik hurtig kobling av typen John guest. Så har du en 3/8" slange inn der med ball lock kobling på enden. Hadde litt problem med skum i begynnelsen men det ble bedre med lenger slange og bruk av skum kontroll på tappe kranen.

Har desverre ikke brukt den nok enda, men regner med denne vil bli brukt mye i sommer når jeg er ferdig med barløsningen nede i naustet. Jeg kjøpte min hos lund teknik på den tiden disse var svært dyre i Norge.

Men nå er det mange som selger de, såg tidligere i år så va den på tilbud hos humle og malt til 3990,- (4990,-). Når jeg kjøpte min så låg den billigste i Norge på ca 6-7000,- og det lønte seg da å kjøpe den fra lund. Mener å huske at den endte på rett over 4000,- med mva og frakt fra Danmark .

Mvh
Easybrew

Heisann! Jeg har kjøpt en slik Lindr Pygmy 20 og sliter mye med alt for mye skum. Har du noen tips for å unngå dette?

Hei

Nå har jeg ikke brukt min på en stund da jeg fortige gang kun fikk skum. Det viste seg at den koblingen bak min lindr ikke var tett så sugde til seg luft når jeg tappet.

Men før det gikk det helt greit, men måtte tilpasse trykket på co2 til ølet og slange lengde. Mener jeg brukte mellom 0,7 til 1 bar etter hvilket øl jeg hadde.

I tillegg vil det skumme den første skvetten er erfaringen min når en setter på nytt fat

Hei

Nå har jeg ikke brukt min på en stund da jeg fortige gang kun fikk skum. Det viste seg at den koblingen bak min lindr ikke var tett så sugde til seg luft når jeg tappet.

Men før det gikk det helt greit, men måtte tilpasse trykket på co2 til ølet og slange lengde. Mener jeg brukte mellom 0,7 til 1 bar etter hvilket øl jeg hadde.

I tillegg vil det skumme den første skvetten er erfaringen min når en setter på nytt fat

Takk for svar. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, setter jeg ned trykket til ca. 0,3 bar så hjelper det, men da blir ølet tamt etter kort tid. Karboneringstrykket mitt er ca. 1 bar og jeg har hørt man skal bruke samme serveringstrykk for å beholde rett kullsyremengde i ølet. Jeg har relativ kort slange, ca. 40 cm, kanskje den bør være lengre og/eller tynnere?

Jeg prøver å holde meg til samme som karboneringstrykk både på mine vanlige tappekraner og lindr. 40cm høres litt kort ut for meg. Alternativet er tynnere slange.

Jeg bruker hard slange som anbefalt fra lindr og jeg hadde først for kort slange og da opplevde jeg mye skum. Usikker på hvor lang den jeg har nå rt med det kan jeg sjekke når jeg kommer hjem igjen siden i dag.

Takk for svar. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, setter jeg ned trykket til ca. 0,3 bar så hjelper det, men da blir ølet tamt etter kort tid. Karboneringstrykket mitt er ca. 1 bar og jeg har hørt man skal bruke samme serveringstrykk for å beholde rett kullsyremengde i ølet. Jeg har relativ kort slange, ca. 40 cm, kanskje den bør være lengre og/eller tynnere?

Lengde på slangen er 130cm, synest å huske at den godt kunne vore litt lenger. Så kjøp heller litt for lang også kutter du evt av det du trenger etterhvert.

Vurderer noe tilsvarende kontra å bygge ny kegorater... hvordan blir det når fatene står varme til vanlig? vil ikke innholdet bli relativt fort dårlig? samt hvordan blir det når man lar et fat stå i rom temperatur for så og bli kjørt igjennom denne, vil det ikke bli relativt fattig på kullsyre også ganske fort? eller hvordan sørger man for at fatene ikke blir daue?

Tilbake
Topp