Watt og/eller temperatur

Stig Aa.

Norbrygg-medlem
Har skaffet meg en ny induksjonsplate: https://m.bryggselv.no/induksjon/103060/bryggselv-induksjonsplate-c35-b1-3500w-med-schott-glass

Dette er litt pinlig, men jeg må bare spørre: Den jeg hadde før hadde bare én bryter for å regulere varmen, mens på denne regulerer man jo både watt og/eller temperatur. Noen som har noen tips å komme med angående innstillinger? Full pupp på watt er greit for å varme opp meskevann, men kan vel gjerne bli litt heftig under mesk etc. Kok?

Et ekte mannfolk hadde sikkert ødelagt et par brygg for å "finne det ut selv", men tenkte å skippe det leddet...

Brygger BIAB i 36liters kjele.
 
Erfaringen med Caso er at temperatur innstillingen er for ustabil for å holde temp under mesk, og for treg til å brukes under oppvarming til strike temp. Hvis du skal bruke den under mesking, så bør det vel sirkuleres med måling at temperatur underveis.
Alternativt bruke den som meg, ved å varme opp til strike temp. Slå av plata, og kjøre ensteg mesk i en time uten varme.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Temp innstilling fungerer kun med tynn bunn. Bryggekjeler har tykk bunn. Gjorde en test i tråden over på det også :)
 
Altså, det jeg har fått ut av tilbakemeldingene er altså: Drit i temperaturknappen (sett den på et tilfeldig tall) og reguler watt. Javel.
 
OK så du trives med å styre tempen selv. Ingenting i veien med det helt til telefonen ringer, kjerringa maser eller ungene begynner å sloss :p
 
Tilbake
Topp