Weizenbock.

Stig Aa.

Norbrygg-medlem
Drakk for noen uker siden Erdinger Pikantus, et øl jeg syns var absolutt fantastisk. Det er eneste weizenbock jeg har smakt og har et par spørsmål: Er det stor variasjon i denne sjangeren, eller er Erdinget P. en typisk weizenbock?

Har planer om å brygge denne om noen uker, og fant en oppskrift i Brewing classic styles. Noen som har prøvd denne? Eller har gode erfaringer med andre oppskrifter?

Du må få tak Weihenstephaner Vitus. Om de ikke har den på ditt lokale pol så kan du bestille den. Erdinger sin er god, Weihenstephaner sin er enda bedre etter min smak.

Men legg merke til at Weihenstephaner Vitus er ganske lys,
jeg liker weizenbocken min mørk

Drakk for en uke siden Vitus på selve weihenstephaner bryggeriet og den var utrolig bra fant etterhvert en Clone på beersmith

Leser på nett anbefalt karbonering: 3,7 til 4.7 volumes, noe som gir opp til 18 gr/liter. DET kan ikke stemme?

Karboneringen skal vel være som vanlig hveteøl
Selv om jeg personlig kanskje ville lagt meg litt under for å få fram litt chewy bock malt sødme

Jeg har hatt 12g/liter i vanlige halvlitersflasker fra Bryggselv uten problemer ihvertfall. Mener det var for 3.5vol på en Tripel.

Tilbake
Topp