Jeg har brukt 007 en del og har vendt meg til at det er slutt på karbonering på en uke. Jeg har måttet vente opptil to, tre, fire uker før karboneringen sitter med denne. 007 og 002 er såvidt meg bekjent nært beslektet.
Jeg har erfaring med 007. Der har jeg gjort det til en regel å tilsette karboneringsgjær, f.eks CBC-1, etter noen utfordringer med karbonering med den gjæren. Jeg har dog hørt at noen ikke har den utfordringen på tross av flere døgn med cold crash.
Dette er en av gjærtypene jeg bruker mest. Jeg cold crasher aldri wlp-002, ser ikke noen behov for det. Satte en bitter med denne gjæren til varmkarbonering med 4gr/liter for 6 dager siden, så to timer i kjøleskap. Da ser den slik ut :
Dette er en av gjærtypene jeg bruker mest. Jeg cold crasher aldri wlp-002, ser ikke noen behov for det. Satte en bitter med denne gjæren til varmkarbonering med 4gr/liter for 6 dager siden, så to timer i kjøleskap. Da ser den slik ut :
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.