WLP009 Australian Ale

Gahr

Norbrygg-medlem
Skulle hatt tak i WhiteLabs WLP009 Australian Ale, for å gjøre et lite sparkling ale-eksperiment. Er det noen som har forslag til hvor jeg bør bestille fra? Det er en spesila-strain, og er bare tilgjengelig i januar/februar, så det er ikke sikkert så mange selger den. Selvsagt kan jeg bestille rett fra WhiteLabs, men finnes det alternativer? Hvem er i stand til å levere fortest?

Gahr
 
Men kommer det kjapt og greit frem? Liker ikke tanken på at gjæren skal kose seg på en båt i fire uker før den dumper ned i postkassa...

Gahr
 
Du velger fraktmetode selv (båtfrakt gjelder ikke lenger med US Postal), så du får frakt på 6-10 dager. Det fine ved å bruke MoreBeer er at de alltid har blodfersk gjær, jeg har brukt SunsetSuds en del ganger og de sender i en liten konvolutt som tar 2-5 dager. Problemet er at SunsetSuds ikke har så stor omsetning på gjæren som MoreBeer har, og at du kan få gjær som snart har gått ut på dato. Problemet her på østlandet er også at denne konvolutten kommer rett i postkassen, og da kan i verste fall gjæren fryse. Vi vet jo ikke når det er meldt pluss og  minusgrader 1 uke på forhånd.

Du kan eventuellt mail Marshall på sunsetsuds.com og høre om han kan ta inn fersk gjær for deg og sende i den berømte konvolutten som går rett i postkassen  ;D



Richard
 
Tilbake
Topp