• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Gruppekjøp av 'uKeg Pressurized Growler'? [Avsluttet]

Da bekrefter jeg at jeg tar 1 stk. slik det ligger an. Befinner meg i Bergen, så ikke behov for noe videresending. Jeg har lest på andre poster at det kan lønne seg å bestille med ekstra gass, da dette skal være mye rimeligere i det store utland. Noen som vet om dette er riktig i dette tilfellet? Og om det er mulig?
 
Jøss, litt uventa er det nå interesse for mer enn en de 12 som utgjør 'reseller' pakken. Tenker eg setter en strek ved de 12 første, føler det er tilstrekkelig risiko for min egen del. Riktig nok en som har vist intersse uten å bekrefte det, ref første post.

Men fortsett gjerne tråden for å samles om flere levereranser, evt andre steder enn Bergen. Gitt størrelsen på 32" x 24" x 12" vil nok flere bli sendt som flere kolli og dermed lite å hente på å samle ordrer.

Ang gass er det nok vesentlige forskjeller ute å går ja. Det følger vist med to patroner, men ser ikkje at det er alternativ å bestille med mer gass gjennom Kickstarter.
 
Sjekket litt priser på gass nå. Ikke så dyrt at det er verdt mye stress uansett. Da gleder jeg meg til pakken er på vei. Vil du ha litt info på PM om navn, adresse. tlf osv?
 
Tips:
Ang gass er det nok vesentlige forskjeller ute å går ja. Det følger vist med to patroner, men ser ikkje at det er alternativ å bestille med mer gass gjennom Kickstarter.

Det er veldig lurt å passa på at det IKKJE følgjer med CO2 patroner om det skal fraktast med fly...
 
Blir som over med på 1 (eller 2) om muligheten skulle dukke opp, Bergen.


Ellers er muligens denne verdt å få med seg;
  • Can the uKeg 128 be used to force carbonate Homebrew?
    The uKeg 128 currently uses a 16g CO2 cartridge. This may be sufficient, however, we’re not confident that’s always enough CO2 to both fully carbonate and dispense your beer to your liking. To ensure you can fully dispense, the cap can be easily removed to replace the cartridge after carbonating and before dispensing. We’ve had really strong interest in using the uKeg 128 to force carbonate home brew and other homemade beverages, so we’re developing a specialized cap holder that accommodates 33g cartridges. Sign up for our email list on our website and we’ll keep you updated. www.growlerwerks.com
 
Blir som over med på 1 (eller 2) om muligheten skulle dukke opp, Bergen.

https://www.facebook.com/Windows22Phone
Ellers er muligens denne verdt å få med seg;
  • Can the uKeg 128 be used to force carbonate Homebrew?
    The uKeg 128 currently uses a 16g CO2 cartridge. This may be sufficient, however, we’re not confident that’s always enough CO2 to both fully carbonate and dispense your beer to your liking. To ensure you can fully dispense, the cap can be easily removed to replace the cartridge after carbonating and before dispensing. We’ve had really strong interest in using the uKeg 128 to force carbonate home brew and other homemade beverages, so we’re developing a specialized cap holder that accommodates 33g cartridges. Sign up for our email list on our website and we’ll keep you updated. www.growlerwerks.com

Denne kan sikkert også mode's, tar 425g patroner men har mindre WAF & hipster faktor (ulempe synes jeg) http://www.ebay.com/itm/BEST-CO2-CO...390?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2580c5bc46

Denne er sikkert får dårlig , usikker på stålkvaliteten og om den er food gade
http://www.ebay.com/itm/Tap-A-Draft...196?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a9caac80c
 
Sist redigert:
Rune; alt på kickstarter foråndsbetales, så en forutsetning er at eg får inn pengene før kredittkortregninga forfaller ja. Og så blir det en runde med mva/gebyr når ting ankommer en gang utpå sommeren. I løpet av søndagen(evt lørdag) vil eg be samtlige sende meg en bekreftelse på antall og at vi er innforstått med hvordan dette funker; har bare litt for mye jobb på tallerken akkurat nå.

Bra observert katla; har fått bekreftet av GrowlerWerks at internasjonale ordrer ikkje blir sendt med CO2. Så da må det ordnes på annet vis.

Lars'ern, eg tror det vil bli vanskelig å bruke ekstern CO2 uten å få laget en skrukok som er laget for det, eller i det minste har gjennomføring for en CO2 slange da patronen er tenkt plassert inni tanken. Når det er sagt vil eg nok prøve å 3d-printe en kork som lar meg karbonere brygget og så bruke patroner til dispensing når i parker etc. Blir 3d-printing en suskess kan eg alltids dele suksessen.
 
Sånn; da har eg fått satt opp regnestykket, forhåpentligvis klart som blekk, i linken under, om uklart/uenig er det bare å spørre!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8563525/uKeg-GroupBuy.xlsx
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8563525/uKeg-GroupBuy.xlsx.png <-- screenshot
Kan gjerne leke med regnearket for å se hva som endrer seg med antall poser og varierende valutakruser; det er beskyttet men uten passord, de mørke cellene er åpne og mest interessante. Eg vil legge inn faktisk valutakurs når kortet mitt er belastet, og tollvesenet fastsetter den ved import. Edit: da var valuttakursen klar, ble 7,322906. Så da blir det spennende å se hva den blir i juni neste år! (Såg på feil transaksjon tidligere når eg postet 6,84, beklager!)


Eg ba også om å få bekreftet at prisen for posene til 128Oz er $15. Og at det ikkje skulle påvirke frakten i særlig grad. Fikk beskjed om at prisen for posene var $15 for begge størrelsene og at selv med "a few pounds extra" økte ikkje porto med mer enn $5.

Eg tenker at eg fordeler frakt ihht vekt; 4 lbs pr growler, 1 lbs pr pose. Og så fordeles mva og gebyr ihht andel av verdien.

Kjørereglene eg ser for meg her er at alle betaler inn sin andel av det kickstarter skal ha før 05.01.2015 når eg regner med at kredittkortet forfaller for dette kjøpet. Og så en ny runde med innbetalinger når pakken kommer og endelige valutakurs for import er klar. Uteblir betalinger registrerer eg at det var flere som evt var interesserte, og eg vil prøve å tilby disse å ta over i den rekkefølgen interesser ble meldt.

Eg tar sikte på å legge inn bestilling 23:59 på søndag, så om alle under bekrefter at estimat, antall og innbetalingstider er korrekt og akseptabelt + evt antall poser til sin(e) growlere (á $15) som ønskes så er det bare å glede seg til sommer og øl!

klone
Kaspar
hjemmebrygger
Rune Alm
Confusius
Palme
 
Sist redigert:
Jeg bekrefter at jeg opprettholder bestillingen på en stk. growler til estimert kost. Jeg ønsker samtidig å legge til en stk "carrying bag". Avventer nærmere instruksjoner.
 
2014-12-08 00_08_04-Thanks for becoming a backer.png

Tross eg ikkje har sett noe endelig bekreftelse fra hjemmebrygger har eg sent inn bestillingen og tatt med bærebag til de som har uttrykt ønske for det.

Skal komme med en post i morgen vedr dei to som var tiltenkt hjemmebrygger om han ikkje kommer med noe respons før meg.
 
Tilbake
Topp