Gamlebyen Håndbryggeri bygger om

Da vil de releene fungere, de er for 230v styrestrøm. Kan lage en tegning over dette senere. Ellers bør du ha en romslig koblings boks. Evt 1 pr stc/rele. De samme som passer for sikringer med gjennomsiktig front vil gjøre det lett å se om releet er aktivt.
 
Jeg takker og bukker for tegninger. Forøvrig er jeg fremdeles i tenkeboksen ifht pumpeautomat. Er det noen som har noen tanker rundt å putte en slik inn i en fryser?
 
Lite info der ja. Hvis den er bare 1 polet så må du ha 2 pr stc. Ellers fungerer den nok helt greit.
 
Du finner to-polte rele med sokkel på Ebay og sikkert også på Ali.
Ikke så mange 16A og større men mange på 10A.
Hvilken betegnelse (som angir to-polt) de skal ha vil ikke jeg si noe om. Kanskje det samme som de store (60A ?) som du bruker i dag?
 
Ok. I dag kom releene i hus. Nå trenger jeg litt hjelp her.
1. Hva er hva på sokkelen?
2. Er det en eller topolte releet jeg har fått?
3.Hvordan koble dem opp?
uploadfromtaptalk1433370809080.jpguploadfromtaptalk1433370834510.jpguploadfromtaptalk1433370858950.jpguploadfromtaptalk1433370888422.jpg
 
Hvor fikk du de PT-100 fra? Jeg har ødelagt tre stykker i kabelfestet og det ser ut til at disse tåler litt mer akkurat der.
 
Ikke det at jeg kan si så mye om slike releer men det går ikke å lese hva som står skrevet på de.
Skriv, så er det sikkert noen som finner ut dette med en/topol.
 
De reléene ser ut som styrestrømsreléer. Vanligvis har de gjerne fire kontaktsett hvor to er NO og to er NC.
PT100 elementene var flotte, typisk brukt I industrien. Er det 4-20mA transmitter I toppen på dem?

Edit: Etter å ha sett på bildene så ser det ut som at det er fire kontaktsett som både er NO og NC på disse reléene.
 
Skal ta bilder av teksten på releet. Hadde vært supert med en liten tegning tilpasset dette releet. Aner ikke hvordan det skal kobles opp..
 
Egentlig totalt off topic, men jeg må bare si at jeg ELSKER denne holdningen rundt DIY,! Er det noe man aldri har prøvd og absolutt ikke har peil på? Kjør på! Lenge leve Pippis "det har jeg aldri prøvd før så det får jeg sikkert til" :)
 
Sist redigert:
Hehe, nei det er klart, eller - da måtte man ha grubla mye mer og gjort mange flere tabber underveis, å spørre er gull, men fremdeles - akkurat det med å bare kaste seg uti noe der man EGENTLIG tar seg vann over hodet, men man finner ut av det underveis, så man klarer det allikevel :)
 
Først nå så jeg at det står noe på toppen av releet. Omron my 4J tror jeg at jeg kan tyde. Hjelper det?
Utrolig at ikke dx.com klarer å skrive hva de selger...
Dingsen har jo en lysende diode og greier. Lekker liten sak altså..

Blir det lettere å tegne opp koblingen for meg da da?
Jeg observerte at releet åpner seg når jeg satt strøm på 2 av de 3 terminalene som er nederst på "klossen". Hva den tredje terminalen er til vet jeg ikke. Jord?
 
Tilbake
Topp