Hvordan få av etiketter på Nøgne Ø flasker

Ok, så bra. Da er vaskinga unnagjort, så får vi håpe og tro at min Belgisk Duppel klarer seg på mine mishandlede flakser
 
Du kan også legge glassene i starsan-løsning over natta. Bare vær obs på at eventuell trykk på glasset da også får juling.
 
Noen som har noe tips til ægir, haandbryggeriet og austmanns flasker? Har stort sett bare pælma austmanns flasker men prøvd å rengjøre ægir og haandbryggeriet sine, med svært varierende hell.

Kan bidra med at Kinns etiketter kommer av med samme metode som nøgne ø sine. Er noen ganger litt lim igjen under, men det kan pusses bort med olje.
 
Ægir sine er helt umulige, men de fleste haand-flaskene kan gjøres på samme måte som nøgne (varm opp og riv av).
Men mange av alle disse måtas en runde med stålull når man har fått av etiketten.

Og ja, austmann sine er noe drit. Samme med aass og, skuffende nok, 7F.
 
Noen som har noe tips til ægir, haandbryggeriet og austmanns flasker? Har stort sett bare pælma austmanns flasker men prøvd å rengjøre ægir og haandbryggeriet sine, med svært varierende hell.

Kan bidra med at Kinns etiketter kommer av med samme metode som nøgne ø sine. Er noen ganger litt lim igjen under, men det kan pusses bort med olje.

Har ikke prøvd, men antar at denne metoden også fungerer på disse;-)
 
Tipset med Nøgne Ø-flasker i mikrobølgeovnen vil jeg fraråde, hvis ingen har gjort det allerede. Blir fort fyrverkeri inni mikroen.
 
Vi har vel alle erfart at noen Nøgne Ø-flasker (og Ægir og de andre problemflaskene) går det rimelig greit (alt er relativt..) å få av etikett og lim på, mens andre er helt umulige, selv om en bruker samme metode. (Varmt vann til over etiketten, vent, riv av, gni med olje er vel etter hvert å regne som gjeldende standard, er det ikke?). Her er det behov for forskning: Har noen observert noen lovmessighet med hensyn til denne variasjonen? Er det f.eks . slik at Nøgne Øs IPA-etiketter går greit mens Blonde er umulig - for nå bare å ta to tilfeldige eksempler, er det slik at nye flasker er enklere/vanskeligere enn flasker som har stått noen måneder/år, osv, osv. Her er mange mulige variabler, og vi trenger pålitelige svar basert på empiriske studier. Storvaskerne er herved utfordret.
 
Tror det kommer litt ann på hvilken batch det er snakk om
Nøgne Ø har vel endret litt på etikettene over åra
 
Jeg sitter bare å venter på at noen skal diskret poste en video av at noen tar ett hagleskudd mot en av disse vriene flaskene. Hint hint.
 
Er det bare jeg som har oppdaget barberbladskrapen? Jeg river ikke av etikettene etter oppvarmingen, men "skjærer"/"flår" dem vekk med skrapen. Den tar det meste av limet, også, og jeg trenger ikke så veldig varmt vann. Etterpå er det en smal sak å få av resten av limet med matolje og kjøkkenpapir.

Men 7 Fjell har jeg trøbbel med, såpass at det ikke er verdt bryet. Jeg bruker dessuten etter hvert bare vanlige pilsflasker når jeg trenger 0.33.
 
Gøy tråd. Men forstår ikke snakket om 7 fjell sine flasker. De går lett av etter å ha ligget i varmt vann. At de er altfor små, er en annen ting.
 
Gøy tråd. Men forstår ikke snakket om 7 fjell sine flasker. De går lett av etter å ha ligget i varmt vann. At de er altfor små, er en annen ting.
Å få av etikettene er ikke problemet, det er selve limet som er en fysak. Samme svineri som er på Austmann og Aass for øvrig.
 
Å få av etikettene er ikke problemet, det er selve limet som er en fysak. Samme svineri som er på Austmann og Aass for øvrig.
Har en Austmannflaske jeg stikker nåler i sånn i dann og vann, uten at woodootriksene ser ut til å virke. Drittflasker. Limet på 7 fjellflaskene har jeg faktisk ikke problemer med.
 
Tilbake
Topp