Tom Young
Norbrygg-medlem
Diskuterte dette med damen fra NØ på bjorleik i fjor. Det var ærlig og klar tilbakemelding at det betydde ingen verdens ting.. Husk at mange fater og at noen av de som ikke fater, og som irriterer seg, og som boikotter grunnet vanskelig label utgjør en mikroskopisk del av volum/kundemasse. Så den kampen tror jeg er tapt TTL.
Klart det betyr noe! Vi har hatt uttallige diskusjoner på bryggeriet vedrørende etikettene våre. Vi er smertelig klar over at de er vanskelige å få av (som hjemmebrygger har jeg førstehåndskjennskap til dette). Selv et kompromissløst bryggeri må dessverre av og til inngå kompromisser...
Flaskelinjen vår krever dessverre at vi bruker "superlim" på etikettene våre. Vi vil jo gjerne at det ferdige produktet skal fremstå som attraktivt og "pent". Dere skal imidlertid vite at vi har forsøkt å bruke andre limtyper. De fungerer rett og slett ikke på vår tappelinje. Beklager! Krøllete og tilsølte etiketter er jo ikke særlig kundevennlige.
Mitt beste råd er kokende vann i flasken et minutt eller to. Da løsner etiketten. Evt limrester fjernes med såpe eller sitrusspray.