Hvordan få av etiketter på Nøgne Ø flasker

Gutter og jenter (!) Fikk akkurat kjøpe nye flasker til 3 kr stykket med et ikke navngitt bryggeri! Ta opp telefonen og slipp unna det slitet her:)
 
Nøgne-flasker er jo litt krevende, men det burde vært en nabotråd "Hvordan få av etiketter på umulige flasker". Jeg snakker blant annet om Proper Job der limet som sitter igjen ser ut til å være metall som er sveiset på flaska. En annen for meg umulig variant er de flaskene der etiketten er printet rett på flaska. Du kan føle "etiketten" stikker litt ut så det burde være mulig å få skilt den ad flaska også. Noen som har fått has på disse to variantene? Funker vinkelsliperen på dem også?
umulig.JPG
Proper Job til høyre, den andre umulige varianten på de øvrige fire til venstre.

Jeg har ikke vett på å kaste disse flaskene heller. Inntil etikettene er overvunnet er disse flaskene faste "hjemme-alene-flasker".
 
Nøgne-flasker er jo litt krevende, men det burde vært en nabotråd "Hvordan få av etiketter på umulige flasker". Jeg snakker blant annet om Proper Job der limet som sitter igjen ser ut til å være metall som er sveiset på flaska. En annen for meg umulig variant er de flaskene der etiketten er printet rett på flaska. Du kan føle "etiketten" stikker litt ut så det burde være mulig å få skilt den ad flaska også. Noen som har fått has på disse to variantene? Funker vinkelsliperen på dem også?
Vis vedlegget 15277
Proper Job til høyre, den andre umulige varianten på de øvrige fire til venstre.

Jeg har ikke vett på å kaste disse flaskene heller. Inntil etikettene er overvunnet er disse flaskene faste "hjemme-alene-flasker".
Har du tatt ei kost nytte analyse på dette ?

frå min HTC "smart-tellefon "
 
Blanke Corona flasker kan du vel kaste med en gang uten å blunke
Men enig, vi skulle hatt en sticky tread alla "hvilke etiketter er vriene"
Siste jeg merka meg var Buxton og 8 Wired


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Disse til WildBeer kan du nok bare pælme i returen. Disse er silketrykt direkte på glasset mener jeg. Sitter ganske heftig.
 
Personlig finner jeg en glede i å gjenbruke flaskene fremfor å kjøpe nye. Da svir prisene for håndverksøl litt mindre også. :) Har fått inn teknikken for de vanligste flaskene og så lenge jeg tar unna før det hoper seg opp, er det fort gjort. De gjenstridige går i glasskontaineren.

Flaskene fra 7 Fjell er enkle å dra av etiketten, men matolje på varm flaske tok ikke limet. Må vel ty til sterkere saker. Regner med det kommer en del av dem i hus med tiden. Tips?
 
Hva med å slutte å kjøpe øl med vansskelige etiketter? Blir vi mange nok hjemmebryggere med slikt et forbrukerkrav så slutter de vel med sånne teite lim og silketrykk?:p
 
Tilbake
Topp