Runde/tønneformede kjølebokser?

På diverse forum fra sambandsstatene, så er disse typene kjølebokser veldig vanlige til hjemmebrygging. Er det noen som har sett slike i Norge eller hos våre nærmeste naboer?

(Jaaadaaa, en hvilkensomhelst kjøleboks gjør susen. Jeg har en fra Biltema som egentlig funker fint. Det er bare finere med en sånn rund én :) )
 
Vel, det er vel sånn det er med markedskreftene. Prisen reflekterer hva markedet er villig til å gi :/ Menmen, er man jålete så!... Eller kanskje man må vurdere å slutte å mekke og heller spare til en Speidel. Takk skal du ha uansett!
 
Hva med et 60l gjæringskar med hull til kuleventil, pakket inn i bobleplast og liggerunderlag? Det ble alternativet jeg valgte istedenfor Igloo til langt over tusenlappen...
 
På diverse forum fra sambandsstatene, så er disse typene kjølebokser veldig vanlige til hjemmebrygging. Er det noen som har sett slike i Norge eller hos våre nærmeste naboer?

(Jaaadaaa, en hvilkensomhelst kjøleboks gjør susen. Jeg har en fra Biltema som egentlig funker fint. Det er bare finere med en sånn rund én :) )
Finnes en butikk som heter Partyman.no som selger runde, lignende kjølebokser til ca 700,-
 
Perfekt! Snakka akkurat med de på talartuten, og de sier de får inn en liten dunge sånne fat en gang i midten av neste uke. 790,- for et 26L fat med ordentlig gjennomføring og kran er jo ikke halvgærnt når man er for jålete til Biltema-boksen. En fordel er jo at det er mye lettere å lage en ordentlig sil-bunn til et rundt fat!

Regner med det blir ei bestilling der ja...

(Jeg har en liten teori om at ei høy/smal tønne kan gi bedre uttelling enn en lav/bred, ettersom mesk/skyllevann ferdes lengre vei fra topp til bånn... Men dette er bare spekuleringer, først og fremst er jeg bare jålete.
 
Perfekt! Snakka akkurat med de på talartuten, og de sier de får inn en liten dunge sånne fat en gang i midten av neste uke. 790,- for et 26L fat med ordentlig gjennomføring og kran er jo ikke halvgærnt når man er for jålete til Biltema-boksen. En fordel er jo at det er mye lettere å lage en ordentlig sil-bunn til et rundt fat!

Regner med det blir ei bestilling der ja...

(Jeg har en liten teori om at ei høy/smal tønne kan gi bedre uttelling enn en lav/bred, ettersom mesk/skyllevann ferdes lengre vei fra topp til bånn... Men dette er bare spekuleringer, først og fremst er jeg bare jålete.
Nå fikk jeg og lyst til å oppgradere fra min MEKK kjøleboks. Du kan ikke ha finere enn meg;)
 
Jeg er bare en pellementmaker som ikke har større gjæringskar enn 12L, så det gjør ingenting =) Med 12 liter til gjæring er det jo mer som skal oppi, legg til noen liter som går med til silbunn og litt rom øverst til skylleopplegget så skulle 26 liter passe ganske fint!
 
Har laget
Perfekt! Snakka akkurat med de på talartuten, og de sier de får inn en liten dunge sånne fat en gang i midten av neste uke. 790,- for et 26L fat med ordentlig gjennomføring og kran er jo ikke halvgærnt når man er for jålete til Biltema-boksen. En fordel er jo at det er mye lettere å lage en ordentlig sil-bunn til et rundt fat!

Regner med det blir ei bestilling der ja...

(Jeg har en liten teori om at ei høy/smal tønne kan gi bedre uttelling enn en lav/bred, ettersom mesk/skyllevann ferdes lengre vei fra topp til bånn... Men dette er bare spekuleringer, først og fremst er jeg bare jålete.
Har laget meg et meskekar av 2 gjæringsbøtter , den ene inni den andre med 300 hull på 1 mm i bunnen. Ytterste har tappekran, er isolert rundt og i bunn, og lokket er isolert. Ikke voldsomt pen, men fin størrelse og fungerer flott.
 
Hei, jeg importerte for noen år siden herfra
Helt tipp topp kit, men dollarkursen var atskillig snillere da så ikke sikker på om det lønner seg lenger
 
Tilbake
Topp