Bryggaren sin skriftetråd - tilgje meg for eg har synda!

Jeg har etter de siste 8 brygg ikke vasket med annet enn zalo (og starsan i bøtta) og flaskene har jeg bare skylt etter bruk og starsanet før flasking…
Dette er det samme jeg gjør (minus starsan i bøtta), om det er å synde går det straka vegen til helvete for min del gitt...

[edit] skjønt, jeg gir speidelen en runde pbw hvert tiende brygg pluss minus, kanskje Sankt Peter kan forbarme seg over min sjel allikevel...
 
Har syndet, brukte medfølgende gjær i Muntons ølsett. Øltrollet straffet meg med middelmådig pils.(2 dager etter flasking). Håper på frelse etter x dager på vent. Loggfører aldri, bruker bare ekstrakt og tørrgjær, liker norskprodusert dansk industriøl av den billige typen.
 
Jeg lærer opp venner, familie og bekjente i brygging, og at på til deltar på utstyrs valg oooog deltar på deres første bryggedag om ønskelig, uten å kreve 10-50% av første produkt eller lure meg til å bli svartemarkeds sjef på godt øl til alle mann og kvinner i min sosiale og usosiale krets :eek::eek::eek::oops:

De lager sabla godt øl iallefall nå da.. :rolleyes:
 
Et par ganger har jeg loggført FG et par poeng over eller under det den egentlig var, bare for at ølen skulle bli typeriktig. Selv om det ikke har noe å si for noen andre enn meg selv..
Funny! Må innrømme at jeg har loggført OG høyere enn den egentlig var. Hvem prøver vi å lure? Utrolig idiotisk.
 
Funny! Må innrømme at jeg har loggført OG høyere enn den egentlig var. Hvem prøver vi å lure? Utrolig idiotisk.
Hehe, kjenner meg igjen. Dersom jeg bommer på OG med et par poeng så antar jeg at hydrometeret viser feil og plusser på litt. Når FG da blir for høy på samme brygget, og jeg begynner å trekke fra fordi hydrometeret viser sikkert feil begge veier må jeg nesten le litt av meg selv:)
 
Jeg sjekker sjeldent at FG er stabil over flere dager. Tar måling etter 2-3 uker, og hvis FG ser fornuftig så tapper jeg...
Samme her. Jeg kan sågar finne på å flaske før det har gått 2 uker også. Gjør en vurdering ut fra planlagt FG, visuelle clues (flokkulering) og smak. Hvis FG er omtrent som forventet og det ser klart ut så går det i flaske. Om FG avviker venter jeg en dag eller to for en kontrollmåling.
 
Vasker gjæringskaret verken med såpe eller kjemikalier hvis alt går av med vann. Skurer lett med en svamp.
 
Bruker starsan før jeg har oppi nytt brygg. 2liter ferdigblandet og rister slik at alle sider blir dekket. Aldri hatt infeksjon.
 
Dimitte me quia peccavi!

Den siste pale alen min vart berre meska i 30 min og kokt i 30 min. Ein time spart. Skamma tynger meg no. Ein time spart - for kva anna enn DME-mistanke grunna bekreftelsessyndromet?! Brulosophy leiar meg inn i freistinga. Far, tilgje meg, for eg har synda.
 
Kommenterte nettopp i en annen tråd at; IPAen ikke smaker snus med snus... og her sitter jeg med med snusen under leppa med en Rug IPA i det ene glasset og en god Whisky i det andre.... verden vil bedras.....
 
Tilbake
Topp