Uetisk. Neste gang kjøper du en sixpack med Nøgne Ø Quadrupel.Tilgi meg for jeg har syndet. Jeg kjøpte en sixpack Corona til min eldste datter.
Sent fra min D6503 via Tapatalk
Dette er det samme jeg gjør (minus starsan i bøtta), om det er å synde går det straka vegen til helvete for min del gitt...Jeg har etter de siste 8 brygg ikke vasket med annet enn zalo (og starsan i bøtta) og flaskene har jeg bare skylt etter bruk og starsanet før flasking…
Funny! Må innrømme at jeg har loggført OG høyere enn den egentlig var. Hvem prøver vi å lure? Utrolig idiotisk.Et par ganger har jeg loggført FG et par poeng over eller under det den egentlig var, bare for at ølen skulle bli typeriktig. Selv om det ikke har noe å si for noen andre enn meg selv..
Hehe, kjenner meg igjen. Dersom jeg bommer på OG med et par poeng så antar jeg at hydrometeret viser feil og plusser på litt. Når FG da blir for høy på samme brygget, og jeg begynner å trekke fra fordi hydrometeret viser sikkert feil begge veier må jeg nesten le litt av meg selvFunny! Må innrømme at jeg har loggført OG høyere enn den egentlig var. Hvem prøver vi å lure? Utrolig idiotisk.
Jeg har aldri sjekket FG over tid. Sjekker faktisk ikke FG bortsett fra under tapping. Eller jo, en gang, når jeg laget en saison, for da var gjæringen unormal. Ellers kjører jeg 14 dager gjæring og ferdig med det.Jeg sjekker sjeldent at FG er stabil over flere dager. Tar måling etter 2-3 uker, og hvis FG ser fornuftig så tapper jeg...
Samme her. Jeg kan sågar finne på å flaske før det har gått 2 uker også. Gjør en vurdering ut fra planlagt FG, visuelle clues (flokkulering) og smak. Hvis FG er omtrent som forventet og det ser klart ut så går det i flaske. Om FG avviker venter jeg en dag eller to for en kontrollmåling.Jeg sjekker sjeldent at FG er stabil over flere dager. Tar måling etter 2-3 uker, og hvis FG ser fornuftig så tapper jeg...