Beer Brew Automatic kommer......

Hvordan er det å brygge mindre batcher, ca 10 liter på , BB30 automatic og BB60 automatic? Vil dette fungere greit eller må man kjøpe noe ekstra utstyr?

Det går helt fint å brygge mindre batcher i dem begge. Jeg tror nok at en 10 liters batch er for lite på BB60 auto, men på BB30 auto går det fint.
 
Jeg kjøpte meg en ny BB60 av gammel modell da den gamle jeg hadde tok kvelden (fikk igjen penga). Er helt happy med det den kjelen gjør, men skulle ønske kvaliteten hadde vært bedre. Nå oppdaget jeg nettopp en "artig" detalj på den nye kjelen min: Litermerkingen er satt inn på samme siden som krana; du kan med andre ord ikke se den når du brygger. Genialt!

For å være ærlig: Jeg har null tillit til de som står bak dette produktet når det gjelder evne til kvalitetssikring. Det er så mye småtull med dette produktet. Og det er forbannet synd, for produktet er akkurat hva jeg trenger.
 
Siste jeg hørte fra dem på Onsdagen var at den er ytterligere forsinket - sannsynligvis til slutten av Juni.
Var noen lekkasjer i et røropplegg som måtte utbedres.
 
Jeg skal studere den nøye, når den ankommer. Er i utgangspunktet positiv, og har til nå utsatt innkjøp av BB60 i påvente av å få se den nye Auto. Uansett kritikken til de siste versjoner av BB30/60, så synes jeg det er glimrende at noen jobber frem et bryggekonsept som fortsatt er relativt prisverdig. Det virker som det er mange detaljer i denne nye som ser ut til å tilfredstille "tidens bryggetrender".
Min gamle BB30 putrer ufortrødent videre i venten på noe som er bedre. Å vri på hue for å se litermerkingen fungerer på et vis det også :)

Det hadde vært fint med en oppdatering fra produsenten igjen.
 
Jeg skal studere den nøye, når den ankommer. Er i utgangspunktet positiv, og har til nå utsatt innkjøp av BB60 i påvente av å få se den nye Auto. Uansett kritikken til de siste versjoner av BB30/60, så synes jeg det er glimrende at noen jobber frem et bryggekonsept som fortsatt er relativt prisverdig. Det virker som det er mange detaljer i denne nye som ser ut til å tilfredstille "tidens bryggetrender".
Min gamle BB30 putrer ufortrødent videre i venten på noe som er bedre. Å vri på hue for å se litermerkingen fungerer på et vis det også :)

Det hadde vært fint med en oppdatering fra produsenten igjen.

Hvis du er gammel og stvnakket, funker det dårlig:p. Men seriøst: Jeg brygger like godt øl for det; poenget mitt er at noe så totalt idiotisk ikke burde kunne forekomme. Det være et symptom på at noen ikke har den styringa på prosessen som er nødvendig. (Den gamle BB60'n min hadde da tross alt litermerkinga på bakveggen.) Og det er jo ikke noen hemmelighet at disse kjelene har hatt en enormt høy feilfrekvens.

Jeg er helt enig i at det er flott at noen har jobbet fram BB'ene. Som sagt ovenfor; BB60'n er akkurat hva jeg trenger. Men nå blir jo ikke den uten automatikk å få tak i lenger:( - og det kan da ikke være en avgjørelse som er tatt av hensyn til det ølbryggende publikum? Hvorfor betale for noe jeg ikke trenger og ikke vil ha?

Jeg har hørt at servicen når noe slutter å funke, er god. Og det regner jeg med å få anledning til å teste:p.
 
Trodde dem skreiv et sted at dem vanlige bb30/60 fortsatt skulle være med oss en stund fremover jeg. Men mulig jeg har feiltolket. Kanskje Olbrygging.no kan oppklare? Jeg sikler veldig på bb60 autoen, men reparasjoner på bilen før EU sier at det kanskje blir neste år.
 
Da jeg kjøpte den nye - på Ølakademiet - fikk jeg høre at den ikke villle bli å få lenger. Flott om det ikke stemmer:).

De skal nå få litt ros også, da:). Det termometeret som fulgte med den nye, er virkelig bra ( i motsetning til det gamle, som var ulidelig treigt). Der sparte jeg meg utlegg til en thermapen. Og kjølespiralen er også mye bedre (men den gamle var dårlig tilpasset den store kjelen).
 
Bingo på første side:

Vel, da var karen på Ølakademiet dårlig informert, da.

Men: Da jeg brygget i dag, var det bare så vidt kjelen klarte å koke ferdig en 30-litersbatch. Startet friskt, men klarte bare så vidt å holde den på kokepunktet mot slutten:mad:. Så jeg får nok raskt anledning til å sjekke om det som er blitt sagt om god service når noe går galt, stemmer.
 
Er det noe eget humlefilter til BB30/60, alternativt noe alla det universal som BS selger. Litt drøyt med 900,- for en netting...
Pumpa er tydeligvis ikke så glad i store mengder av dette.
 
Tilbake
Topp