1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Beer Brew Automatic kommer......

En tråd i 'Olbrygging.no' startet av Olbrygging.no, 30 Des 2015.

1. Tideman

Tideman
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

2. Rune Kallhovd

Rune Kallhovd
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

3. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesstyre Oslo
    Sentralstyre

Omskrevet fra Jokke
    'Alt kan modifiseres'[​IMG]

Oberstbräu og Rune Kallhovd liker dette.
  4. Tom Nordstrand

Tom Nordstrand
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Har et spørsmål vedrørende silkaret; hvordan løftes dette opp, og hvilken løsning er det for skylling/avrenning?

Vurderer å kjøpe en 60 l, men jeg synes det er lite informasjon omkring praktiske løsninger på denne.

5. Svein Arild

Svein Arild
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg tar tak i håndtaket og løfter, mulig det finnes andre måter men det har ikke jeg funnet utav. Men finner du ut om det er noen knapp som løfter det automatisk må du gjerne si fra. Når det gjelder skylling så heller jeg skyllevannet over mesken etter at jeg har løftet det opp som beskrevet og lagt rista under.

Hobbit_mofo liker dette.
  6. Tideman

Tideman
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Er du alene så kan silkaret bli tungt. Men det går ann å rigge til noe for å hjelpe til med løftet. For eksempel denne I kombinasjon med noe over.

7. Tom Nordstrand

Tom Nordstrand
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hehe..
    Lurte på hva det står på, og hva en løfter det med. Slik jeg forstår, så må en altså løfte det over kjelen, og plassere noe under for at en skal få avrenning. Det er en løftehank på selve karet. Er den avtakbar som GF, eller er den fastmontert?

Har ingen erfaring med BB. Hvor mange kilo malt er det plass i på 60 liter silkaret?

8. Tideman

Tideman
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det med håndtaket vet jeg ikke. Det er en slags stålrist du setter under. ellers star det mye nyttig her
    PS BB60auto kan brukes med silkar ELLER med silbunnen. Begge deler følger med. Med silbunn kan man vist ha I 20kg malt eller kanskje mer siden volume er økt. Hørte noe rykter om 14kg malt I silkaret til vanlig bb60. Men vet ikke om silkaret er forandret I bb60auto.

PS PS haha... Trenger vel ikke si at denne star på ønskelista eller haha.. Dessverre stjal reperasjoner og dekk på bilen hele budgettet dette året.

#168 Tideman, 28 Jun 2016
    Sist redigert: 28 Jun 2016
  9. Tom Nordstrand

Tom Nordstrand
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hvis en bruker silbunn må en vel mellomlagre vørteren, gjøre ren kjelen, for så å koke. Liker å dra opp silkaret å starte kokeprosesessen under skylling. Men 14 kg bør dekke mitt behov, hvis effektiviteten er ok. Også har en silbunn muligheten i bakhånd. Godt poeng, takk for svar ☺️

Liker denne BB automatic 'en ☺️ virkelig bang for bucks, virker det som, gitt at kvaliteten er ok.

10. Tom Nordstrand

Tom Nordstrand
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Har nå lagt bak meg 2 brygg på BBa 60, og må si at jeg sålangt er kjempefornøyd. Enkel å programmere, enkel å rengjøre og fungerer minst like bra som GF. Whirlpool funksjonen er knallbra. Veldig positivt overrasket, etter å ha lest ymse om tidligere modeller.

SondreH liker dette.
  11. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg er nysgjerrig på hva som kommer til å bli gjort med tidsfunksjonen som er litt ute og sykler. Er det ikke at 60 min i det virkelige liv er 65-66 minutter i BB-verdenen?

12. Tom Nordstrand

Tom Nordstrand
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg har ikke sjekket tiden nøyaktig, men en kan overstyre. I min verden er ikke 5 minutter noe problem. Jeg tror alfa syre innhold i humlen, er en mer usikker faktor, gitt lagring etc, enn 5 min ekstra kok. Men skal måle tid eksakt på neste brygg.

13. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Joda. Men det som gir bitterhet er bare noen få av mange oljer i humla. Man kan jo bare sette på timer på telefonen, så sånn sett er det egentlig ikke noe problem. Men likevel.. det er en feil.

14. Tor Fredrikstad

Tor Fredrikstad
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kunne ikke sagt det bedre selv. Kjenner folk som bruker BB60, og var på vei til å kjøpe en BB60 automatic. Men nå vet jeg jammen ikke.....
    Blir litt "små-skremt" av holdningene i svarene fra leverandør her!

15. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

De har fremstått som mer kundevennlige etter bytte av "informasjonsmedarbeider".

Tor Fredrikstad og Rune Kallhovd liker dette.

Del denne siden