Leste tidligere i tråden at effekten synker til 50% under mesking. Er det mulig å manuelt styre effekten? Hva er forresten max effekt på varmeelementene?
Sent fra min SM-G850F via Tapatalk
Usikker i hvilken sammenheng dette er nevnt (jeg bruker ikke tid på å lete). Men elementene er på hhv 2500 og 3000w for 30 og 60 liters utgavene.
Effekten kan styres via innstillinger på kontrolleren, trinnvis a 10%. Minimum effekt 10%, max 100%.
Standard verdier er mesk: 60%, skylling: 60% og kok: 80% (dvs effekt under vedlikehold av temp), mens effekt ved oppvarming til hver fase er 100%
før mesk og kok, mens oppvarming til skylling "arver" samme effekt som er valgt under vedlikeholds-perioden (altså default 60%).
Hensikten med lavere effekt under vedlikeholdsperioden er for å unngå for mye og for rask oppvarming, og å dermed overskyte target temperatur.
Jeg har målt/kontrollert effekt, og dette stemmer noen lunde, men last er ikke helt lineær. Men dette har med temp og varierende motstand i varmeelementene å gjøre, og en eller annen ingeniør her kan sikkert forklare hvorfor.