Beer Brew Automatic kommer......

Omskrevet fra Jokke
'Alt kan modifiseres'
82b504fc12e792b407004b35961f314c.jpg
 
Har et spørsmål vedrørende silkaret; hvordan løftes dette opp, og hvilken løsning er det for skylling/avrenning?

Vurderer å kjøpe en 60 l, men jeg synes det er lite informasjon omkring praktiske løsninger på denne.
 
Jeg tar tak i håndtaket og løfter, mulig det finnes andre måter men det har ikke jeg funnet utav. Men finner du ut om det er noen knapp som løfter det automatisk må du gjerne si fra. Når det gjelder skylling så heller jeg skyllevannet over mesken etter at jeg har løftet det opp som beskrevet og lagt rista under.
 
Er du alene så kan silkaret bli tungt. Men det går ann å rigge til noe for å hjelpe til med løftet. For eksempel denne I kombinasjon med noe over.
 
Hehe..
Lurte på hva det står på, og hva en løfter det med. Slik jeg forstår, så må en altså løfte det over kjelen, og plassere noe under for at en skal få avrenning. Det er en løftehank på selve karet. Er den avtakbar som GF, eller er den fastmontert?

Har ingen erfaring med BB. Hvor mange kilo malt er det plass i på 60 liter silkaret?
 
Det med håndtaket vet jeg ikke. Det er en slags stålrist du setter under. ellers star det mye nyttig her
PS BB60auto kan brukes med silkar ELLER med silbunnen. Begge deler følger med. Med silbunn kan man vist ha I 20kg malt eller kanskje mer siden volume er økt. Hørte noe rykter om 14kg malt I silkaret til vanlig bb60. Men vet ikke om silkaret er forandret I bb60auto.

PS PS haha... Trenger vel ikke si at denne star på ønskelista eller haha.. Dessverre stjal reperasjoner og dekk på bilen hele budgettet dette året.
 
Sist redigert:
Hvis en bruker silbunn må en vel mellomlagre vørteren, gjøre ren kjelen, for så å koke. Liker å dra opp silkaret å starte kokeprosesessen under skylling. Men 14 kg bør dekke mitt behov, hvis effektiviteten er ok. Også har en silbunn muligheten i bakhånd. Godt poeng, takk for svar ☺️

Liker denne BB automatic 'en ☺️ virkelig bang for bucks, virker det som, gitt at kvaliteten er ok.
 
Har nå lagt bak meg 2 brygg på BBa 60, og må si at jeg sålangt er kjempefornøyd. Enkel å programmere, enkel å rengjøre og fungerer minst like bra som GF. Whirlpool funksjonen er knallbra. Veldig positivt overrasket, etter å ha lest ymse om tidligere modeller.
 
Jeg er nysgjerrig på hva som kommer til å bli gjort med tidsfunksjonen som er litt ute og sykler. Er det ikke at 60 min i det virkelige liv er 65-66 minutter i BB-verdenen?
 
Jeg er nysgjerrig på hva som kommer til å bli gjort med tidsfunksjonen som er litt ute og sykler. Er det ikke at 60 min i det virkelige liv er 65-66 minutter i BB-verdenen?
Jeg har ikke sjekket tiden nøyaktig, men en kan overstyre. I min verden er ikke 5 minutter noe problem. Jeg tror alfa syre innhold i humlen, er en mer usikker faktor, gitt lagring etc, enn 5 min ekstra kok. Men skal måle tid eksakt på neste brygg.
 
Jeg har ikke sjekket tiden nøyaktig, men en kan overstyre. I min verden er ikke 5 minutter noe problem. Jeg tror alfa syre innhold i humlen, er en mer usikker faktor, gitt lagring etc, enn 5 min ekstra kok. Men skal måle tid eksakt på neste brygg.

Joda. Men det som gir bitterhet er bare noen få av mange oljer i humla. Man kan jo bare sette på timer på telefonen, så sånn sett er det egentlig ikke noe problem. Men likevel.. det er en feil.
 
Jeg har plassert meg selv på gjerdet ang. kjøpe BB 60 eller ikke. Etter å ha lest kommentarer fra forumbrukere har jeg fått positivt inntrykk av den.
Etter å ha lest noen av de negative opplevelsene til enkelte i denne tråden, har jeg ikke nødvendigvis blitt mere skeptisk.
Men, og det et et stort men. Når jeg leser kommentarene fra Per Inge, gjør det at jeg blir veldig skeptisk. Bagatellisering av kundenes opplevelser ang feil med et produkt er aldri god kundebehandling.
Så jeg har gått fra å være en potensiell kjøper av et produkt, til å bli skeptisk til å kjøpe produktet. Ikke på grunn av produktet eller mangler ved det, men på grunn av kundebehandling.
Jeg synes dette er synd. Kjenner flere som bruker BB og er veldig fornøyd med den.


Sent from my Windows Phone using Tapatalk.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Kjenner folk som bruker BB60, og var på vei til å kjøpe en BB60 automatic. Men nå vet jeg jammen ikke.....
Blir litt "små-skremt" av holdningene i svarene fra leverandør her!
 
Tilbake
Topp