Anbefaling pH-meter

Amarillo

Norbrygg-medlem
Nå er jeg lei av Kina-pH-meteret mitt. Har egentlig aldri stolt på det, det måler notorisk lavere pH enn det vannkalkulatoren sier.

Så noe må gjøres, har sett på dette:
https://www.elfadistrelec.no/no/ph-...iteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=criteo_no_no

Det har en feilmargin på 0,02, kan jeg kan stole på at feilmarginen er så lav? Er det et ok kjøp?

Noen som har peiling på lab-utstyr og kan vurdere hva som er bra nok for brygging og kanskje kan anbefale et godt kjøp? Eller andre som har gode erfaringer med sitt pH-meter?
 
Sist redigert:
Det Hanna-meteret jeg ga deg lenke til et annet sted, kjøpte jeg bl.a. fordi noen sa at det var det Smith-Gahrsen brukte. Jeg regnet det som en grei anbefaling:).
 
Odland og Mike Murphy bruker (brukte det iallefall) og. Så det bør vel være referanser nok til at det er et greit pH meter.
 
Det Hanna-meteret jeg ga deg lenke til et annet sted, kjøpte jeg bl.a. fordi noen sa at det var det Smith-Gahrsen brukte. Jeg regnet det som en grei anbefaling:).

Godt poeng, skulle være bra nok for meg også da :)

Finner ingen på Amazon som sender til Norge, men finner selgere fra USA på ebay som sender, men med forholdsvis dyr frakt.
Fant det jeg linket til over på ebay til rundt 1000,- inkl. frakt fra Kina. Ser det har lavere feilmargin og er produsert i Tyskland så foreløpig står det øverst på ønskelista.

http://www.ebay.com/itm/Testo-206-P...658713?hash=item36060b9e59:g:mqcAAOSwZVlXmXYt
 
Godt poeng, skulle være bra nok for meg også da :)

Finner ingen på Amazon som sender til Norge, men finner selgere fra USA på ebay som sender, men med forholdsvis dyr frakt.
Fant det jeg linket til over på ebay til rundt 1000,- inkl. frakt fra Kina. Ser det har lavere feilmargin og er produsert i Tyskland så foreløpig står det øverst på ønskelista.

http://www.ebay.com/itm/Testo-206-P...658713?hash=item36060b9e59:g:mqcAAOSwZVlXmXYt

Det der ser i hvert fall bra ut - og jeg er såpass enkel at jeg synes det er tillitvekkende at det er tysk. Hadde nok gått for det, ja. (Men jeg har jo ikke peiling:confused:.)
 
Jeg skal til Kina på lørdag, og er derimot interessert i et billig og greit PH meter jeg kan kjøp med meg. Noen som har tips eller linker jeg kan bruke?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg skal til Kina på lørdag, og er derimot interessert i et billig og greit PH meter jeg kan kjøp med meg. Noen som har tips eller linker jeg kan bruke?

Jeg vil anbefale å ikke kjøpe et billig pH-meter, spesielt hvis det er produsert i Asia.
Flere som har brent seg på det. Hvis en ikke kan stole på det måleren viser er det bedre å ikke måle. :)
 
Jeg vil anbefale å ikke kjøpe et billig pH-meter, spesielt hvis det er produsert i Asia.
Flere som har brent seg på det. Hvis en ikke kan stole på det måleren viser er det bedre å ikke måle. :)
Et tips på et jeg kan kjøpe i Kina da? Billig eller ikke[emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Avslørt, det er selvsagt utseendet som teller, som alltid ;)

Jeg har heller ikke peiling, hadde vært kjekt om noen som har greie på sånt kunne uttale seg. Jeg vet det finnes sånne her inne.

hehe - jeg tenkte vel helst på spesifikasjonene, da (men jeg er klar over at det er vanskelig å bevise det:D.)
 
Et tips på et jeg kan kjøpe i Kina da? Billig eller ikke :)

Tja, jeg vet ikke, men vil tro at pris sier en del om kvalitet der borte også.
Men om de selger billigere i butikker der borte enn på ebay? Sannsynligvis er det liten forskjell, og de sender fraktfritt, så jeg vet ikke hvor mye du kan spare. Du kan jo ta et raskt søk på ebay så ser du hvor prisene ligger sånn cirka.
 
Tja, jeg vet ikke, men vil tro at pris sier en del om kvalitet der borte også.
Men om de selger billigere i butikker der borte enn på ebay? Sannsynligvis er det liten forskjell, og de sender fraktfritt, så jeg vet ikke hvor mye du kan spare. Du kan jo ta et raskt søk på ebay så ser du hvor prisene ligger sånn cirka.
Nettopp... Så hvis noen vet om noe som funker bra på eBay, post link, så plukker jeg med meg. Orker ikke å vente i 8 uker på gratis frakt...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det tar som regel ikke mer enn 2-3 uker med frakt fra Kina, men ok, det ligger to linker i denne tråden på målere som sannsynligvis er gode. Prisen er rundt 1000,-.

Men som du ser er vi ikke eksperter på pH-meter, det er derfor denne tråden ble startet, for å få uttalelser fra noen med kunnskap.

Om du finner disse to i en fysisk butikk der borte er vel usikkert, men lykke til!
 
Nå er jeg lei av Kina-pH-meteret mitt. Har egentlig aldri stolt på det, det måler notorisk høyere pH enn det vannkalkulatoren sier.

Så noe må gjøres, har sett på dette:
https://www.elfadistrelec.no/no/ph-...iteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=criteo_no_no

Det har en feilmargin på 0,02, kan jeg kan stole på at feilmarginen er så lav? Er det et ok kjøp?

Noen som har peiling på lab-utstyr og kan vurdere hva som er bra nok for brygging og kanskje kan anbefale et godt kjøp? Eller andre som har gode erfaringer med sitt pH-meter?
Hvilken vannkalkulator bruker du forresten?
 
Godt poeng, skulle være bra nok for meg også da :)

Finner ingen på Amazon som sender til Norge, men finner selgere fra USA på ebay som sender, men med forholdsvis dyr frakt.
Fant det jeg linket til over på ebay til rundt 1000,- inkl. frakt fra Kina. Ser det har lavere feilmargin og er produsert i Tyskland så foreløpig står det øverst på ønskelista.

http://www.ebay.com/itm/Testo-206-P...658713?hash=item36060b9e59:g:mqcAAOSwZVlXmXYt

Det står tydelig "Country/Region of Manufacture: China". Hvor har du det fra at den er produsert i Tyskland?
 
Godt poeng, skulle være bra nok for meg også da :)

Finner ingen på Amazon som sender til Norge, men finner selgere fra USA på ebay som sender, men med forholdsvis dyr frakt.
Fant det jeg linket til over på ebay til rundt 1000,- inkl. frakt fra Kina. Ser det har lavere feilmargin og er produsert i Tyskland så foreløpig står det øverst på ønskelista.

http://www.ebay.com/itm/Testo-206-P...658713?hash=item36060b9e59:g:mqcAAOSwZVlXmXYt
Jeg har et sånt et og er veldig fornøyd med det. Det er laget av robuste materialer og det holder godt på kalibreringen.
 
Spesifikasjonene ser jo greie ut - så langt jeg kan vurdere det. Men jeg finner ikke noe om hva elektroden tåler - bare om området den har temperaturkompensasjon for. Så jeg tror ikke du skal bruke den direkte i mesken.
 
Tilbake
Topp