Kjøleskap til 3 Corneliusfat.

Hei,

Har sett emnet drøftet flere steder, men det er ingen av modellene som er diskutert eller anbefalt som fortsatt er tilgjengelige i butikkene (fant ihvertfall ikke)

Har dere noen tips til modeller som har plass til minst 3 Cornelius fat?

Beer Brew kjøleskapet til en av nettbutikkene ser fint ut, men det koster jo godt over 6000.

Finnes det billigere, nye alternativer?
 
Kjøpte modellen større og der har jeg nå 8x19 men fremdeles plass til co2. Genialt stort kjøleskap for lagering av ølet. Koster litt men slipper da med 2 kkjøleskap for samme jobben. Knallgod serie dette .

Easybrew
 
Har fått tak i to gratis Electrolux ER8817C hvor det lett er plass til 8*19L fat i. Bruker det ene til øl, og det andre til gjæring
41116d986bc9e8290714e12e96ba75e2.jpg
c6e0d84652f81fe847f6765ef23c4928.jpg
 
Jeg har også planer om et gjæringsskap, men må legge opp kontakt i boden først. Sikkert ikke populært med gjæringsskap i stua. Holder øye med Finn likevel.
 
Sist redigert:
Kjøpte modellen større og der har jeg nå 8x19 men fremdeles plass til co2. Genialt stort kjøleskap for lagering av ølet. Koster litt men slipper da med 2 kkjøleskap for samme jobben. Knallgod serie dette .

Easybrew
Hva heter den modellen?
 
Oj var litt billigere den chiefen viser til på kampanje hos expert

Uten å sjekket innvendige mål så ser den ligend ut bare at den har mekanisk termostat. Den modellen fantest ikke når jeg bestilte min. Hvis innvendige mål er bra så er det løp og kjøp
 
Electrolux ERF2004AOW
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2588513
4x 19-liter eller 2x 19-liter + 4x 12-liter. Topp kvalitet.
Jeg gikk til innkjøp av denne modellen. Og har også fått tak på et cobra tappetårn.
Noen her med anbefalinger/erfaringer med å borre hull i toppen på dette kjøleskapet? Jeg pratet med en på Expert, og han mente det inneholdt kjøleveske (?!?) på toppen, som ville lekke ut dersom jeg borret hull.

Alle tips og innspill mottas med takk!
 
Jeg gikk til innkjøp av denne modellen. Og har også fått tak på et cobra tappetårn.
Noen her med anbefalinger/erfaringer med å borre hull i toppen på dette kjøleskapet? Jeg pratet med en på Expert, og han mente det inneholdt kjøleveske (?!?) på toppen, som ville lekke ut dersom jeg borret hull.

Alle tips og innspill mottas med takk!

Nesten sikker på at det ikke er. Har borret i toppen av sånne selv. Skapet har avtakbar topplate. Ta av den og test med snilt verktøy der du skal ha tårnet.

Edit: Tidligere var det veldig lett å se hvor det var gjennomføringer av rør og ledninger. Og da var det ingenting i toppen av skapet. To år siden jeg kjøpte sånne skap, vet ikke om de er forandret siden da.
 
Sist redigert:
IMG_6764.JPG Da har en fjernet toppen, og støtte på et morsomt lag av "PENTANE".

Det ser ikke ut som om dette burde lages hull igjennom. Så hva er alternativene mine?
 
slå det på max og finn ut hvor kjøleelementer er. sett inn en bøtte med vann så rimer det kanskje også der elementene er.
 
Da har en fjernet toppen, og støtte på et morsomt lag av "PENTANE".

Det ser ikke ut som om dette burde lages hull igjennom. Så hva er alternativene mine?
Tror det er som før. Isolasjon med plast på inn- og utsiden. Ta hull i ytterplasten der du skal ha gjennomføring til tårnet. Kutt isolasjonen med en liten kniv.

Har det fremdeles fordamperen som en synlig hvit plate bakerst inni skapet? I så fall er det neppe kjøling andre steder.
 
IMG_6767.JPG
Ser ut som om det er en plate der ja. Leste opp på PENTANE, kan også være et isoleringsmateriale eller kjøleveske. Kjennes ut som et polymer med luftkanaler.
 
Som før med kjøling bare på bakveggen. Rimelig sikker på at du ikke finner noe annet enn isolasjon mellom plastlagene.
 
Står også et resirkuleringssymbol og nr. 5 PP. Regner med at det da ikke inneholder noe væske ettersom det kan resirkuleres som plast/polypropylen.

Venter likevel til i morgen ettermiddag med å drille, så fortsatt tid til å stoppe meg ;)
 
Oberstbräu, har også samme skap som deg og Humle-etusiast. Hva gjorde du med kontrollpanelet på høyresiden inne i skapet? For å få plass til 4 fat, så må det fjernes.
 
Tilbake
Topp