Kjøleskap til kegerator

Joakim A

Norbrygg-medlem
Hei

Jeg har nå som smått gått over til fat og mens jeg venter på at vørteren kjøler lurer jeg på om dere har tips til kjøleskap? Tenker å kjøpe nytt kjøleskap som tar minst 2, men helst 3 19-liter cornelius. Håper på et som er 850mm høyt og ikke koster skjorta.


Joakim
 
Jeg kjøpte dette for ca tre uker siden. Mener jeg betalte 2000 på expert. Haka LA851W. Akkurat plass til to fat og en 3kg CO₂-flaske med regulator på skrå. Tror du skal slite med å finne et 85 cm høyt skap som tar tre fat, men hvem vet ;-)
radLl0Da
 
Er det noen som har funnet et +/- 85cm kjøleskap som tar 3x19 liters Cornelius+2kg co2 flaske? Hva er eventuelt det minste skapet som en får tre fat og co2 flaske inni? Skulle så gjerne fått mitt anlegg i stand til jul :) Har begrenset med plass og godvilje fra fruen til et stort skap :-(
 
Nermer meg da Bård! Skulle så gjerne hatt et tips om et skap hos elkjøp, expert etc som jeg kan plukke opp en dag. Tenkte å sette hjul på det og tre Perlick kraner+ litt pimping så fruen godtar det estetiske:)
 
Hvis du heller går for en keeser, får du plass til flere fat. Er usikker på høyden, men en kompis har en slik liten fryser med topplokk. Den tar 4 fat.:)
 
Du har jo et godt poeng der, fire fat er og bedre en 3 :) spørst om jeg bare skal gå for en keeser da. Funker det bra med en UT-200 til dette formålet eller bør jeg gå for en STC1000?
 
Har både UT-200, STC-1000, og STC-1000 ripoff (med kun ett relé, og som dermed fungerer som en UT-200). Er i grunn veldig fornøyd med alle variantene :)

Siden UT-200 er noe som er "ferdigkoblet", og ikke noe jeg har knotet sammen selv, er det denne som 24/7 står tilkoblet keezeren. Har ikke sviktet ennå (dvs. for noen uker siden måtte jeg ta en reboot på den, da den tydeligvis ikke reagerte på innstilt temperatur, men det er også eneste gang det har vært noe avvik på den) :)
 
Da har jeg fått et 1,25m høyt Elextrolux skap i hus som skal bli min nye kegerator, har noen tips til hjul som kan monterest på dette? Gjerne litt små og myke som ikke setter merker i parketten, men som tåler 100liter øl og vekten av skapet?
 
Montert hjul i dag og kjøpt 4 x Perlick 650SS og tilbehør, blir montert i morgen :)

Noen som har diameter og høyde på Cornelius 12 liter og 9 liter?
Må maxe utnyttelsen av skapet :)
 
Montert hjul i dag og kjøpt 4 x Perlick 650SS og tilbehør, blir montert i morgen :)

Noen som har diameter og høyde på Cornelius 12 liter og 9 liter?
Må maxe utnyttelsen av skapet :)

Om fleire en meg lurer så er dette måla;
9l: 37,5 cm i høyden 22 cm i dameter.
12l: 42,5 cm i høyden og 22 cm i diameter.
 
Cito, det hadde vært kult om du kunne lagt ut noen flere bilder av skapet. Både på utsiden og innsiden - som inspirasjon for oss som går og leger med tanken på å lage noe tilsvarende:)
 
Tilbake
Topp