Ispindel - elektronisk hydrometer til overvåkning av gjæring og temperatur

Det skal den gjøre. Jeg laster bare opp en .bin fil. Jeg har ikke sett på koden. Lysdioder er loddet av.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Absolutt. Og de fleste gjæringskar har også en pakning mellom lokket og tanket.

men på mine leder låshakene så det blir kortslutning mellom tan og lokk.

Jeg avventer dette til jeg har konferert med mine radiofolk, de er tross alt vant med og skjerme seg fra russerne og lytte på russere. (forsvarskomando Nord-norge Reitan)
 
Tok en rask test med mobilen i en kjele, ingenting kom igjennom uansett jor eller ikke.
I gjæringskaret, kjøpt her på forumet, italienske oljefat i rustfritt slapp signaler inn.
 
Jeg gjorde en enkel sjekk med wifi analyzer og SS Brewtech-karet mitt. Fikk ca 25 dB dempning på både 2,4 og 5 GHz. Det var veldig uformelt målt, og det er mye rare wifi nett som forstyrrer her, men var en del mindre enn jeg regnet med. Det betyr at et rimelig sterkt wifi-signal fint trenger inn i karet.
 
Mulig jeg overser noe her, men LiIo-cella som anbefales har jo spenning på 4,2V fulladet, Samtidig ser jeg ikke noen regulator i dokumentasjonen for å komme ned i 3.3V..? Er vel ikke akkurat best practice å kjøre 4,2V på ESP'en.
 
Mulig jeg overser noe her, men LiIo-cella som anbefales har jo spenning på 4,2V fulladet, Samtidig ser jeg ikke noen regulator i dokumentasjonen for å komme ned i 3.3V..? Er vel ikke akkurat best practice å kjøre 4,2V på ESP'en.
Benytter ikke denne en WeMos? Den har spenningsregulator og tåler 5v
 
ba9fc70a7fc3b6c9190306b700e1bd3b.jpg


Noen som har funnet en ok beholder å ha dem i?


Sent from my iPad using Tapatalk
Ville ikke brukt di batteriene,3600mAh er vel max kapasitet på 18650 batterier så er skeptisk til kvaliteten på disse 9900mAh batteriene..og kapasiteten er nok langt under 3000mAh..
Kjøp heller ekte LG,Panasonic ,sony batterier..

Feks. https://www.fasttech.com/products/1420/10001980/2316705

EDIT:
 
Sist redigert:
Det var ei pakke med batterier og lader til en grei pris. Brukte dem til dykkerlykt og hadde strøm nok til et dykk.
Jeg ser at til iSpindlel varer de ikke så lenge :)

Edit: Den ligger i en rustfri tank og poster data hvert 15 sek.

Sent from my iPad using Tapatalk
 
Sist redigert:
De er ikke så dårlige de batteriene, de driver en wifi-tempmåler over en måned med målinger hver 5. minutt.
Så til den prisen de selges for er det helt greit, bare man er klar over at Kina-mAh ikke er som andre mAh :)
 
Sikkert bra nok til det bruket,men kjipt vist det skulle ta fyr..det er jo ren svindel og regner ikke med sikkerheten på disse er noe bedre..
 
jeg tenkte mer på batteriene som er anbefalt i dokumentasjonen (NCR18650B). Er det noen som har anbefalinger med disse cellene, eller har andre orginale celler de vil anbefale? Sitter å leser/sammenligner litt her: http://www.best18650battery.com/

Vil ha så trygge celler som mulig.
 
NCR18650B er bra batterier det..masse kapasitet og sikre batterier..men pass deg for kopier,di finnes..Kjøp fra anerkjent selger..
 
NCR18650B er bra batterier det..masse kapasitet og sikre batterier..men pass deg for kopier,di finnes..Kjøp fra anerkjent selger..

Der nevner du kjernen i problemet mitt, jeg vet ikke hvilke leverandører jeg kan stole på.. Har ikke funnet noen som selger 18650 i Norge. Har sett litt på Ali, men selvom de har solgt et 4-siffret antall celler er det jo ikke sikkert det er ekte vare.
 
Sist redigert:
Det er mange som selger 18650 i Norge. Clas Ohlson, Altitec, Batteri online osv...

Glemte å pressisisere at jeg er på jakt etter originale av de store leverandørene :) har sett de på clas, og de var helt anonyme.

Edit: tok en ny sjekk av Altitec, og fant nå skikkelige 18650! Må ha gått litt fort unna sist jeg sjekka. Takk for tips :)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp