Da har jeg lagd min første iSpindel enhet. Takk til
@FrankD for sledetegningen. Satt lenge å venta på at den "orginale" butikken skulle få inn Petling-XL, men ser at de fortsatt ikke har den på lager, så å gå for petlingene på ebay + tegningen til Frank, er veien å gå ser det ut til. Tegningen til Frank er veldig bra og alt sitter som et skudd når batteriet er montert!
Den er faktisk så nøyaktig at dersom man bruker elektrikkerteip for å holde batteriet (i mangel på strips), så får du problemer med å sette sleden inn i petlingen!
Men det har kommet frem noen spørsmål jeg ikke har kommet til bunns i:
1. Jeg prøver i ubidots å legge inn en variabel som omregner plato til sg, men får liksom ikke noen konsekvent fornuftige utregninger tilbake.. formelen jeg bruker er: 1+ ( Plato / ( 258.6 - ( ( Plato / 258.2 ) * 227.1 ) )
2. Har noen fått til å sende data til ThingSpeak i den "innebygde" konfigurasjonen?
3. Noen som vet om formelen for å justere plato etter temperaturen? Har ikke funnet en formel for dette, bare ferdige kalkulatorer.. Men dette er nok også det minst viktige; det er bare nerden i meg som syntes det hadde vært kult å få til