Ispindel - elektronisk hydrometer til overvåkning av gjæring og temperatur

I koblingsskjema er det spesifisert 230k. Dette er ingen standardverdi. Har dere brukt 220k eller lagt i serie en 10k i tillegg? Synes jeg har sett at det er en konverteringsformel for spenning?

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Jeg har brukt 220k til A1. Det er for å måle spenningen på batteriet, og omregningen treffer ganske godt. Du kan justere dette i konfigurasjonsvinduet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bestilte det settet 14/3 og ikke mottatt ennå. Har purret 4 ganger via epost og fått tilbakemelding at varen er sendt, men kan ikke vise til sporingsnummer og beskylder posten for å holde igjen pakka. Har klagd til PayPal og får forhåpentligvis igjen pengene.

Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk
 
Set er komplett til 49eur

Norsk post ofte ta opp til 4 uker fra Tyskland spesielt hvis det må gjennom toll. Kommer det helligdager i tillegg tar det enda lengere. Før jul ta til og med vanlig pakke opp til 3 uker.
 
Jeg fikk mitt sett etter ca 3 uker. Ser ut til å være komplett, med tanke på deler, men ingen byggebeskrivelse fulgte med!
Finner noe på nettet, men det er ikke lett å finne tråden i bygging. Ser ut til å være forskjellige versjoner det henvises til. Noen som har en byggebeskrivelse?
 
Da har jeg lagd min første iSpindel enhet. Takk til @FrankD for sledetegningen. Satt lenge å venta på at den "orginale" butikken skulle få inn Petling-XL, men ser at de fortsatt ikke har den på lager, så å gå for petlingene på ebay + tegningen til Frank, er veien å gå ser det ut til. Tegningen til Frank er veldig bra og alt sitter som et skudd når batteriet er montert! :) Den er faktisk så nøyaktig at dersom man bruker elektrikkerteip for å holde batteriet (i mangel på strips), så får du problemer med å sette sleden inn i petlingen!

Men det har kommet frem noen spørsmål jeg ikke har kommet til bunns i:

1. Jeg prøver i ubidots å legge inn en variabel som omregner plato til sg, men får liksom ikke noen konsekvent fornuftige utregninger tilbake.. formelen jeg bruker er: 1+ ( Plato / ( 258.6 - ( ( Plato / 258.2 ) * 227.1 ) )

2. Har noen fått til å sende data til ThingSpeak i den "innebygde" konfigurasjonen?

3. Noen som vet om formelen for å justere plato etter temperaturen? Har ikke funnet en formel for dette, bare ferdige kalkulatorer.. Men dette er nok også det minst viktige; det er bare nerden i meg som syntes det hadde vært kult å få til :)

20170414_134419.jpg 20170414_134536.jpg 20170414_134556.jpg
 
7abd1e79c5cbd78c8aed2141de689ea7.jpg

Jeg målte SG under gjæring og skrev ned vinkel hver dag. La dette inn i regnearket og endte opp med formelen i bildet. Benevnelsen er ikke viktig. Måler man vinkel/oecshle er det helt ok.
Jeg har ikke kontroll på grafen enda. Det er mellom 1,0194 of 1,0185.
Jeg har fremdeles at avvik. Tror det er krausen som forstyrrer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Her gjæringsforløp til en pilsner.
Lett å følger med. Hakker i forløp er der jeg rister fat. 1.051 til 1.011Screenshot_20170416-161841.png
 
Jeg fikk mitt sett etter ca 3 uker. Ser ut til å være komplett, med tanke på deler, men ingen byggebeskrivelse fulgte med!
Finner noe på nettet, men det er ikke lett å finne tråden i bygging. Ser ut til å være forskjellige versjoner det henvises til. Noen som har en byggebeskrivelse?


Sitter også tilsynelatende med alle deler men skulle gjerne og sett en byggebeskrivelse.
 
syns ikke dette lignet tysk orden, heller litt rotete, har komponentene +++ i andre varianter, lager nok et print selv og setter alt på det.
 
Tilbake
Topp