Poll: Har du opplevd flaskeeksplosjon?

Har du opplevd flaskeeksplosjon?

• Ja

Stemmer: 21 22,6%
  • Nei

Stemmer: 72 77,4%

• Totalt antall stemmer
    93

kortulf

Norbrygg-medlem
Greier jeg dette uten @loebrygg tro

Edit:
Jøssda! Svar i pollen. Har man ikke flasket før er det kanskje like greit å bare klikke "vis resultater".

Svar: Nei, men har hatt øl som har kommet seg ut av flaska på ivrig vis etter eget initiativ.

1stk av nesten 1000 flasker. Må nesten skrive det på kontoen for uflaks.
Har også hatt noen få fontener, mest før jeg ble nøyere med å blande inn sukkerlaken ordentlig ved omstikk :p

1stk av nesten 1000 flasker. Må nesten skrive det på kontoen for uflaks.

Enda godt du ikke konsekvent får flaskebomber, ellers ville du nok stått på PSTs overvåkingsliste for terrorister :p

Hvor lenge hadde ølet vært i flasken før det smalt?

Ca. en måned. Ingen andre feil eller fontene-flasker i den batchen, så det må ha vært en dårlig rengjort flaske.

Ok, greit å vite sånn mtp å gi bort øl. Synes det er ille nok å gi bort noe som viser seg å være gushere (Pleier alltid å si at det er greit å ikke åpne flasken over svigerforeldrenes dyre hvite sofa o.l.).

Har opplevd at bunnen pent og pyntelig "løsnet" med et dumpt smell på et par flasker (ikke helt utgjæret, antakelig) - er det slik at de fleste "eksplosjoner" er av den typen, ikke at glassbiter fyker veggimellom?
Og: er det i så fall faktisk en fordel om flaskene er litt slitt rundt kanten nede - slik at et eventuelt brudd lettere kommer der? (Ser alltid etter "pene" flasker når jeg kjøper returflaske-øl, kanskje jeg skal slutte med det?)

Tilbake
Topp