Clarity Ferm

Bryggselv og bryggeland og. Bryggeland tar vel rundt 60 kroner mindre enn bryggselv.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Miguel skrev:
Bryggselv og bryggeland og. Bryggeland tar vel rundt 60 kroner mindre enn bryggselv.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Finner det ikke i nettbutikken til noen av dem....
Har sendt Mail til Vestbrygg. Om jeg ikke får svar der, sender jeg en PM Torga :ilike:
 
Mats-87 skrev:
Miguel skrev:
Bryggselv og bryggeland og. Bryggeland tar vel rundt 60 kroner mindre enn bryggselv.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Finner det ikke i nettbutikken til noen av dem....
Har sendt Mail til Vestbrygg. Om jeg ikke får svar der, sender jeg en PM Torga :ilike:

Du kan ringe bryggeland. De har, jeg ringte og spurte. Hvorfor det ikke er i nettbutikken er et mysterium.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
De kumne nok lagt litt mer arbeid i inventory-systemet ja.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Vurderer å teste Clarity Ferm i noen brygg for å lage glutenredusert øl. (Har venner med glutenallergi). Er det noen som vet om det er å få kjøpt i kvanta større enn 10ml (som visstnok kun holder til ett brygg og koster en del) og mindre enn 1 liter (som blir ekstreme 100 brygg)?
 
Vurderer å teste Clarity Ferm i noen brygg for å lage glutenredusert øl. (Har venner med glutenallergi). Er det noen som vet om det er å få kjøpt i kvanta større enn 10ml (som visstnok kun holder til ett brygg og koster en del) og mindre enn 1 liter (som blir ekstreme 100 brygg)?

Søk rundt på bryggesjapper etter klarningsmidler som brukes på samme clarity ferm. Clarity ferm er brewers clarex pluss noe ekstra for stabilitet. Brewers clarex vet jeg det er noen som selger, men det er ikke lov å kalle det for brewers clarex lenger hvis det er pakket om.
 
Søk rundt på bryggesjapper etter klarningsmidler som brukes på samme clarity ferm. Clarity ferm er brewers clarex pluss noe ekstra for stabilitet. Brewers clarex vet jeg det er noen som selger, men det er ikke lov å kalle det for brewers clarex lenger hvis det er pakket om.
Sånn som denne?

https://www.olbrygging.no/products/brewers-clarex

Det virker som den er mer konsentrert enn Clarity Ferm. Noen som har erfaringer med den?
 
Sånn som denne?

https://www.olbrygging.no/products/brewers-clarex

Det virker som den er mer konsentrert enn Clarity Ferm. Noen som har erfaringer med den?

Ja. Det der Brewers Clarex. Clarity ferm er utvannet Brewers Clarex og iblandet noe mer. At ølbrygging kaller det for Brewers Clarex tror jeg ikke de har lov med mindre de faktisk har kjøpt sånne små flasker fra BSG. Det er BSG som lager det og det finnes en importør i norge, og der får man ikke sånne flasker, der går det i kilosvis, og 1kg har de ikke fått enda.
 
Har brukt Brewers Clarex i alle øl i årevis. Har noen glutenintolerante i familien – og det fungerer utmerket. Nå selger dessverrre ikke Bryggselv småflaskene lenger. Regner med at det Ølbrygging selger er samme produktet.
 
Har kjøpt fra Ølbrygging nå. Kjører det nok som split batch i første runde. Det blir spennende både å se og smake. Greit å ha et glutenredusert alternativ når det trengs også.
 
Vurderer å teste Clarity Ferm i noen brygg for å lage glutenredusert øl. (Har venner med glutenallergi). Er det noen som vet om det er å få kjøpt i kvanta større enn 10ml (som visstnok kun holder til ett brygg og koster en del) og mindre enn 1 liter (som blir ekstreme 100 brygg)?

Var vel ikke den ferskeste tråden.. Brewers Clarex.. dette er clarity Ferm i konsernet form. Trenger 5-6dråper på 25liter.. brukt dette selv i blant. Man kan kjøpe flasker med slikt her og der.. du klarer aldri å få brukt opp ei flaske før den går ut på dato.. 50ml holder for 100vis av batcher..


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Var vel ikke den ferskeste tråden.. Brewers Clarex.. dette er clarity Ferm i konsernet form. Trenger 5-6dråper på 25liter.. brukt dette selv i blant. Man kan kjøpe flasker med slikt her og der.. du klarer aldri å få brukt opp ei flaske før den går ut på dato.. 50ml holder for 100vis av batcher..


Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg har greid å bruke opp ei flaske på under et år. Det var vel 25 ml, om jeg ikke husker feil. Det blir nok ikke 100-vis av batcher, så jeg hadde ingen problemer med å få brukt den opp før den gikk ut:).

Vestbrygg har, også: https://www.vestbrygg.no/produkt/tilsetjingsstoff/klarningsmiddel/brewers-clarex-30ml/
Stoffet fungerer forøvrig fint som klarningsmiddel - men er nok ikke på høyden med cc+gelatin. Det bruker også litt tid på å virke fullt ut.
 
Tilbake
Topp