Glad i Ringnes julebokk?

Jacobsen naken øl er da snadder
Jeg er ganske sikker på at disse flaskene med julebokk har en grusom opplevelse av å bli plassert så nært disse danske vulgære grusomhetene.Bare se hvordan den øverste kassen med dansker der gnukker seg inntil vårt nasjonaljuleøl(kåret av meg nå nettopp).
 
11D090C4-E67A-429C-9447-127395318BC7.jpeg Dessverre litt uheldig med denne flaska av 2016 utgaven (syrlig)men jeg er helt bestemt på at man ikke trenger å vente ett år på å drikke 2017 modellen- den er skammelig god nå :) også er det tidlig opp i morgen å brygge julebokksettet fra Bryggselv.
Glad i julebokk?JA
 
Er denne virkelig bra eller? Er det både butikk og polversjon?
Nei de på bildet til @Egil Berntzen er henholdsvis 2016 og 2017 utgaven. Ringnes julebokk er 9% så den må de ikke finne på å lage en baby-utgave av og selge i butikk. @RETBergen: Dette er mitt favorittøl og jeg må derfor si helt objektivt et dette er et meget godt øl. Dessuten er har den en meget hyggelig på pris i forhold til en del annet rævva juleøl fra de små bryggeriene som ofte smaker dritt og spruter ut av flasken i fontener.
 
Vis vedlegget 34244 Dessverre litt uheldig med denne flaska av 2016 utgaven (syrlig)men jeg er helt bestemt på at man ikke trenger å vente ett år på å drikke 2017 modellen- den er skammelig god nå :) også er det tidlig opp i morgen å brygge julebokksettet fra Bryggselv.
Glad i julebokk?JA
Sitter med en 2016 i hånda nå... syrligheten du nevner er faktisk fremtredende. Ellers Mye knekk... litt brent knekk, mørk karamell mye godt, men så var den syrligheten da...
 
Har en 2016 på lur, ble litt nysgjerrig/bekymret ang den syrligheten :( Fantastisk øl for tiden som kommer nå fremover!
 
Har en 2016 på lur, ble litt nysgjerrig/bekymret ang den syrligheten :( Fantastisk øl for tiden som kommer nå fremover!

Har også en stående fra i fjor.
Tror jeg skal ta en sammenligning med årets versjon snart, så ser jeg hvilken jeg eventuelt skal handle flere av.
 
Jeg føler at longneck er lyse øl egentlig. Mindre kompakt som en maltbombe skal være. Ta en titt på corona så får du iallefall null lyst på longnecks. Ukonsistent fylling og alle ser ut som low-fills.
 
Jacobsen naken øl er da snadder

Der er vi uenige:)! Jeg synes den smaker syntetisk sukkertøy, og er helt enig med @Staro: det er en fornærmelse å plassere den ved siden av julebokken.

Synes forøvrig at årets smaker litt ferskt ennå - særlig hvis den smakes parallelt med 2016. Smakene har ikke åpnet seg skikkelig - men bevares; det er ikke vondt.
 
Sitter med en 2016 i hånda nå... syrligheten du nevner er faktisk fremtredende. Ellers Mye knekk... litt brent knekk, mørk karamell mye godt, men så var den syrligheten da...
Litt rart,kan det ha med lagringen å gjøre?
Tror neppe butikkene lar de stå kaldt og mørkt.Skal teste en som har stått i kjøleskapet hjemme ett år og se om det er forskjell.
-Og flaskene for dette brygget burde være stutte og fete som bjørnunger:)
 
Litt rart,kan det ha med lagringen å gjøre?
Tror neppe butikkene lar de stå kaldt og mørkt.Skal teste en som har stått i kjøleskapet hjemme ett år og se om det er forskjell.
-Og flaskene for dette brygget burde være stutte og fete som bjørnunger:)
Disse flaskene fra 2016 har ikke stått i butikk. De har blitt levert de til polene i november i år. Både jeg og de på polet her stusset veldig på dette da denne ble utsolgt i fjor.
 
Tilbake
Topp