Glad i Ringnes julebokk?

Jeg har igjen 4 flasker fra i fjor, og skal ta en i året sammen med nye slik at jeg til slutt alltid har 4 årganger med dette nydelige ølet gående. Planen består men:
Det er jo nesten så man blir snurt når en finner ut at de selger fjorårets årgang i år også... all den viljestyrken brukt helt uten grunn i 12 måneder eller så.
 
Jeg har igjen 4 flasker fra i fjor, og skal ta en i året sammen med nye slik at jeg til slutt alltid har 4 årganger med dette nydelige ølet gående. Planen består men:
Det er jo nesten så man blir snurt når en finner ut at de selger fjorårets årgang i år også... all den viljestyrken brukt helt uten grunn i 12 måneder eller så.
Har samme prosjekt selv, men med 8 flasker lagret. Jeg skal prøve å holde ut i 8 år er på 4. nå
 
Vis vedlegget 34244 Dessverre litt uheldig med denne flaska av 2016 utgaven (syrlig)men jeg er helt bestemt på at man ikke trenger å vente ett år på å drikke 2017 modellen- den er skammelig god nå :) også er det tidlig opp i morgen å brygge julebokksettet fra Bryggselv.
Glad i julebokk?JA
Kjøpte også noen 2016 da jeg så dem på polet her i byen, og synes de også var litt syrlige, og ikke helt som jeg husket de smakte i fjor. Lurer på hvordan de har blitt oppbevart ... har fremdeles noen igjen fra i fjor og de har blitt oppbevart skikkelig i kjelleren, skulle tatt en side-om-side sammenligning
 
Der er vi uenige:)! Jeg synes den smaker syntetisk sukkertøy, og er helt enig med @Staro: det er en fornærmelse å plassere den ved siden av julebokken.

Synes forøvrig at årets smaker litt ferskt ennå - særlig hvis den smakes parallelt med 2016. Smakene har ikke åpnet seg skikkelig - men bevares; det er ikke vondt.

Jeg skal ikke påstå at den var så fantastisk god, smakte bare et par slurker
men nå er jeg ikke så begeistret for Julebokken heller
 
Kjøpte både 2016 og 2017 på lørdag, jeg også. 2016 var jo super tidligere. Kjenner jeg grugleder meg litt nå...
 
Regner med at @Staro er uenig med 88 poeng her https://www.dn.no/smak/2017/11/23/1224/Ol/den-store-juleoltesten
Ellers ser listen bra ut mht hva man ikke skal finne på å kjøpe.
Tja uenig er jeg jo i det meste. Denne testen gjør det mange tror/håper dommerne gjør når de dømmer øl, å dømme etter subjektiv smak over alle stiler. I motsetning til dommere sier de hvilke øl de liker uavhengig av stiler. Å sammenligne julebokk fra Ringnes med julekriek blir litt merkelig. Så man får ta testen for det den er. To personers mening om hva de synes er godt. Det står ingenting om hvordan testen er gjennomført eller hva kriteriene er annet enn at det er juleøl fra polet. Dessuten er hver kommentar signert med initialene til en av de to, har bare en person smakt på hvert øl og gitt poeng? Jaja håper det fører til at færre kjøper julebokk. Så den blir å få kjøpt hele året.
 
Tilbake
Topp